Sitenin solunda giydirme reklamı denemesidir
Sitenin sağında bir giydirme reklam
Pınar KOCAMAN
Köşe Yazarı
Pınar KOCAMAN
 

DUVARLAR ARASINDAKİ ATEŞ-İ PİNHAN AŞK DÖRTLEMESİ- 4 MURAL!

Yabancı dilde duvar anlamına gelen “Mural” kelimesi dilimize “Duvar Sanatı” olarak geçmiştir. Sanatçının duvarları birer tuval gibi kullandığı bu sanatta, semboller ve işaretler üzerinden derin anlatımlar yapılır. Grafiti’den farkı ise, yazı değil; renkli çizim ve figürlerle resim tasarımları içermesidir. … Yazı dizisine ismini veren, Duvarlar Arasındaki Gizlenmiş / Sırlanmış Aşk Ateşi; Mural ile kendini tamama erdirir; semboller ve işaretler üzerinden sessizce… Dizinin ilk yazısı olan PAYANDA ile, temsili manada insanın bedenini / beşerliğini ifade eden duvarların, dışarıdan gelen olumsuz tesirlerden yüklerden, nice fırtınalardan ve depremlerden yıkılmadan ayakta kalması için, içten payandalar ile desteklenmesi gerektiği anlatılmıştı. İnsan-ı Kamil olma yolculuğunda, öncelikle bedene saygı çerçevesinde, Güçlü sağlam dik duruş halinde yürümek üzere, beden tüm olumsuz davranışlardan ve zararlı alışkanlıklardan arındırılır. Çünkü duvarlar, İçinde saklı hazineyi, günü gelince aşikar etmek üzere sapasağlam ayakta kalmalıdır. … Arından HARPUŞTA gelir ki sadece güçlü bir beden yeterli değildir devam etmeye bu yolculuğa! Dip’ten bir Ateş ve içsel yanmalar ile devam edilir de; Beşerler şemsiye açma kolaycılığına kaçarken yahut sağanak yağmurlarda saklanacak yer ararken, Hakk Aşıkları rahmetindedir bu yağmurların! Çünkü Yağmur bir bakıma gönül kadehindeki Aşk şarabıdır ve ancak İlahi sırlar bu rahmet yağmurlarıyla dilediğine ulaştırılır. … Bu ilahi sırlara mazhar edilenler, GÖZPENCERE’ler misali bir yandan karanlıkları aydınlatırken diğer yandan da yaşama derinlik katarak semaya ulaştırılırlar. Sınırlı duvarlar arasından, Sınırsız Gökyüzüne açılırken, Gah gezer Alemi, Gah izler Adem’i! Ve; Artık MURAL olmak vaktidir! Böylece duvarlar Beşerlik için değil, hizmet için var olurlar kalabalıklar arasında! “ ‘Biz, Allah’ın boyasıyla boyanmışızdır. Boyası Allah’ınkinden daha güzel olan kimdir? Biz ona ibadet edenleriz’ deyin.” (Bakara Suresi-138. Ayet) Üzere; Nefesin, Karanlığın ve Kötülüğün kirletici zifiri kara boyasından arınmak ile birlikte İnsan-ı Kamil’liğe giden yolda, serpiştirilmiş ve yerleştirilmiş olan işaretlerin ve sembollerin figürlerini tek tek resmeder Mural! Derin Manalarının okunması üzerinden, Dip’ten hissiyatlar ile en yüce yükselişlerinin Hal ve Hakikat Ehilliğinin oluşum süreçlerinin nihayetinde: Gönül kabında Aşk ile yıkanıp temizlenerek, Duvarlar arasındaki Ateş-i Pinhan Aşk haliyle, Sınırsız Gönülde Sonsuz Aşk içinde, Nurani boyanmasıyla arınmışlığını temsil eden SafSade’ce halidir; MURAL! … Velhasıl; Duvarlar Arasında Ateş-i Pinhandır AŞK! Yüzeyde kıvılcımlar saçarken, DİP’te ise harlı olandır! Sahilden Ateşi görenler, Denizin dibindeki yangından bihaberdir! Ve; P-inhandır A-şk; Y-anarken A-teşi, N-arı’yla D-enizin A-ltında! Ancak; Hakk Aşığı, Rahmetindedir: Pinhan’a Ulaşmanın Şaşmazlığında; Temizlenmeye, Arınmaya. Çünkü: H-ırkasını A-bdallığa R-emzedenin: P-inhan’a U-zletinin Ş-arab-ı Rahmeti’nde; T-arık-ı Şuttar’ı, A-b-ı hayat’tır. Ve; Hal Ehli, Sınırsız Gönülde Sonsuz Aşk içinde Pervane olurken; Hakikat Ehilliğini yücelterek yükselten Nurani Göz’ün Bakışının Sonsuzluğunda, Aşk ile sarhoş olmuş Aşıklığının Gönül Gözleridir; Göz penceresi. G-önlünün Ö-zündeki Z-ikr-i Aşk’a P-ervaneliğindedir, E-hl-i Hal; N-azar-ı Ayn’ındaki C-elvet-i Nur’un E-hl-i Hakikati’nden R-afi E-srük’lüğüyle! Öyle ki, artık, SafSade’ce olmaya erişmiş olan Gönül eşliğindeki Aşk Ehli: Makam-ı Fakr’da, Ubudiyyeti’yle Raziyye olan: Ayn’el Yakin’liğinde, Lamekanı’ndadır! Ve aynı zamanda, M- est-i Ezel’liğinin U- dumluğu’na R- uhu’l Aşk olanın; A- hde vefası; L- utf-ı La’dadır! … Hiçlik makamında, Allah’ın uyarılarına, önerilerine tastamam teslim olup, Razılık içinde olanlar, Dip’ten hissedişlerin mekansızlığındadır! Ezel’den Aşkla sarhoş olan Aşık, var olmamak üzere ölmeden önce ölürken, Sınırsız Gönül’de Sonsuz Aşk olmak üzere ikrarına sadık kalarak yok olmuştur ilahi lütuflarda! Nefesini gönül uğruna, Gönlünü aşk uğruna, Aşkı Hakk uğruna, Feda etmek üzere “Mansuri Gönül olmaya gönül verdik şükür” demek hayli meşakkatli olmak ile birlikte aynı zamanda Sınırsız Gönülde Sonsuz Aşk içinde olan için La’ya gönül vermek demektir!
Ekleme Tarihi: 29 Temmuz 2025 -Salı

DUVARLAR ARASINDAKİ ATEŞ-İ PİNHAN AŞK DÖRTLEMESİ- 4 MURAL!

Yabancı dilde duvar anlamına gelen “Mural” kelimesi dilimize “Duvar Sanatı” olarak geçmiştir.
Sanatçının duvarları birer tuval gibi kullandığı bu sanatta, semboller ve işaretler üzerinden derin anlatımlar yapılır. Grafiti’den farkı ise, yazı değil; renkli çizim ve figürlerle resim tasarımları içermesidir.
Yazı dizisine ismini veren, Duvarlar Arasındaki Gizlenmiş / Sırlanmış Aşk Ateşi;
Mural ile kendini tamama erdirir;
semboller ve işaretler üzerinden sessizce…
Dizinin ilk yazısı olan PAYANDA ile, temsili manada insanın bedenini / beşerliğini ifade eden duvarların, dışarıdan gelen olumsuz tesirlerden yüklerden, nice fırtınalardan ve depremlerden yıkılmadan ayakta kalması için, içten payandalar ile desteklenmesi gerektiği anlatılmıştı.
İnsan-ı Kamil olma yolculuğunda, öncelikle bedene saygı çerçevesinde,
Güçlü sağlam dik duruş halinde yürümek üzere, beden tüm olumsuz davranışlardan ve zararlı alışkanlıklardan arındırılır.
Çünkü duvarlar,
İçinde saklı hazineyi, günü gelince aşikar etmek üzere sapasağlam ayakta kalmalıdır.
Arından HARPUŞTA gelir ki sadece güçlü bir beden yeterli değildir devam etmeye bu yolculuğa!
Dip’ten bir Ateş ve içsel yanmalar ile devam edilir de;
Beşerler şemsiye açma kolaycılığına kaçarken yahut sağanak yağmurlarda saklanacak yer ararken,
Hakk Aşıkları rahmetindedir bu yağmurların!
Çünkü Yağmur bir bakıma gönül kadehindeki Aşk şarabıdır ve ancak İlahi sırlar bu rahmet yağmurlarıyla dilediğine ulaştırılır.
Bu ilahi sırlara mazhar edilenler, GÖZPENCERE’ler misali bir yandan karanlıkları aydınlatırken diğer yandan da yaşama derinlik katarak semaya ulaştırılırlar.
Sınırlı duvarlar arasından, Sınırsız Gökyüzüne açılırken,
Gah gezer Alemi, Gah izler Adem’i!
Ve;
Artık MURAL olmak vaktidir!
Böylece duvarlar Beşerlik için değil, hizmet için var olurlar kalabalıklar arasında!
“ ‘Biz, Allah’ın boyasıyla boyanmışızdır. Boyası Allah’ınkinden daha güzel olan kimdir? Biz ona ibadet edenleriz’ deyin.”
(Bakara Suresi-138. Ayet)
Üzere;
Nefesin, Karanlığın ve Kötülüğün kirletici zifiri kara boyasından arınmak ile birlikte İnsan-ı Kamil’liğe giden yolda, serpiştirilmiş ve yerleştirilmiş olan işaretlerin ve sembollerin figürlerini tek tek resmeder Mural!
Derin Manalarının okunması üzerinden, Dip’ten hissiyatlar ile en yüce yükselişlerinin Hal ve Hakikat Ehilliğinin oluşum süreçlerinin nihayetinde:
Gönül kabında Aşk ile yıkanıp temizlenerek,
Duvarlar arasındaki Ateş-i Pinhan Aşk haliyle,
Sınırsız Gönülde Sonsuz Aşk içinde,
Nurani boyanmasıyla arınmışlığını temsil eden SafSade’ce halidir; MURAL!
Velhasıl;
Duvarlar Arasında Ateş-i Pinhandır AŞK!
Yüzeyde kıvılcımlar saçarken, DİP’te ise harlı olandır!
Sahilden Ateşi görenler, Denizin dibindeki yangından bihaberdir!
Ve;
P-inhandır
A-şk;
Y-anarken
A-teşi,
N-arı’yla
D-enizin
A-ltında!
Ancak;
Hakk Aşığı, Rahmetindedir: Pinhan’a Ulaşmanın Şaşmazlığında; Temizlenmeye, Arınmaya.
Çünkü:
H-ırkasını
A-bdallığa
R-emzedenin:
P-inhan’a
U-zletinin
Ş-arab-ı Rahmeti’nde;
T-arık-ı Şuttar’ı,
A-b-ı hayat’tır.
Ve;
Hal Ehli, Sınırsız Gönülde Sonsuz Aşk içinde Pervane olurken;
Hakikat Ehilliğini yücelterek yükselten Nurani Göz’ün Bakışının Sonsuzluğunda,
Aşk ile sarhoş olmuş Aşıklığının Gönül Gözleridir; Göz penceresi.
G-önlünün
Ö-zündeki
Z-ikr-i Aşk’a
P-ervaneliğindedir,
E-hl-i Hal;
N-azar-ı Ayn’ındaki
C-elvet-i Nur’un
E-hl-i Hakikati’nden
R-afi
E-srük’lüğüyle!
Öyle ki, artık,
SafSade’ce olmaya erişmiş olan Gönül eşliğindeki Aşk Ehli:
Makam-ı Fakr’da, Ubudiyyeti’yle Raziyye olan: Ayn’el Yakin’liğinde, Lamekanı’ndadır!
Ve aynı zamanda,
M- est-i Ezel’liğinin
U- dumluğu’na
R- uhu’l Aşk olanın;
A- hde vefası;
L- utf-ı La’dadır!
Hiçlik makamında, Allah’ın uyarılarına, önerilerine tastamam teslim olup,
Razılık içinde olanlar, Dip’ten hissedişlerin mekansızlığındadır!
Ezel’den Aşkla sarhoş olan Aşık, var olmamak üzere ölmeden önce ölürken,
Sınırsız Gönül’de Sonsuz Aşk olmak üzere ikrarına sadık kalarak yok olmuştur ilahi lütuflarda!
Nefesini gönül uğruna,
Gönlünü aşk uğruna,
Aşkı Hakk uğruna,
Feda etmek üzere “Mansuri Gönül olmaya gönül verdik şükür” demek hayli meşakkatli olmak ile birlikte aynı zamanda Sınırsız Gönülde Sonsuz Aşk içinde olan için La’ya gönül vermek demektir!
Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve seydisehirinsesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.
aohbet islami chat omegla türk sohbet cinsel sohbet dini chat plastik çember