Uzun bir yaz tatilinin ardından öğrenciler okula hazırlanıyor. 8 Eylül eğitim öğretim başlıyor. Kapanan okulun ardından camilerle, namazla buluşan öğrenciler uzun bir istirahatin ardından sırabaşı yapacaklar.
Yapacaklar yapmasına ama öğretmenlerimiz ve eğitim sistemiz, milyonlarca yavrumuzun eğitim ve öğretimine hazırlar mı acaba? Milli ve manevi şuura sahip olmayan, kendini yenilemeyen ve geliştirmeyen her eğitimci ve öğretimci pasiftir, zayıftır. Tabii olarak yetiştirdiği öğrenciler de aynı mantaliteye sahip olacaktır. O zaman soru şu? Milli ve manevi şuura sahip, donanımlı öğretmen nasıl olmalıdır?
MATEMATİK ÖĞRETMENİ
Dünya x ahiret ÷ ameller = Cennet ya da cehennem olduğunu bilecek ve öğrencilerine bu formülü öğretecek. İnsanın nereden geldiği, niye geldiği, nereye geldiği, nereye gideceği denklemini kuracak ve bu denklemin çözümü için sağlam bir itikat ve sağlam bir iman formülünü bilecek ve öğretecek. Ömrünün her saniyesinin ölüme yaklaştığı hesabını, pisagor bağlantısı gibi bilecek; Allah ile kulu bağlayan vahyi anlatacak. Ömrünün doğal sayılar gibi sınırsız olmadığını, tekli ya da çiftli doğal sayılarda bir gün son bulacağı teorisini bilecek ve öğretecek. İla nihayet Allah'ın dilinin matematik olduğunu bilecek ve öğrencilerine böyle öğretecek. Sonra denklemleri, pisagor bağlantısını, pi sayısını, cebiri öğretebilir.
FİZİK ÖĞRETMENİ
Sonsuz evrende direksiz olarak duran şu gezegeni ve nice gezegenlerin ince hesabını bilecek ve bu fiziki mucizeyi öğrencilerine öğretecek. Yüce yaratıcının hiçbir örneği olmadan muhteşem bir sanatla bu kozmik düzeni nasıl kurduğunu, ekolojik sistemi nasıl ayarladığını, havadaki %21 oksijen oranını,%78 azotun ince hesabını, helyum gazını, hidrojen gazını eser miktarda nasıl yaydığını bilecek ve öğrencilerine anlatacak. 355 milyon kilometreden gezegene ısı ve ışık veren güneşin, 155.000 kilometreden gezegene kandil görevi yapan ve dünyanın çekim kuvvetini ayarlayan ayın muhteşem bir sanat harikası olduğunu bilecek ve öğretecek. Kendini güçlü gören insan denen varlığın, şu kozmik sistemde ne kadar cılız ve zayıf bir fiziğe sahip olduğunu bilecek ve öğrencilerine böyle anlatacak...
Sonra termodinamiğin yasalarını, kuantum fiziğini kaldıraç teorisini, merkez kaç kuvvet teorisini anlatabilir...
KİMYA ÖĞRETMENİ
Sütün içine giren suyun, sütün kimyasını nasıl bozuyorsa, arılara yedirilen şekerin balın kimyasını nasıl bozuyorsa, imana karışan şirkin, tevhidin kimyasını nasıl bozduğunu bilecek ve böyle öğretecek. Dünyanın kimyasının nasıl bozulduğunu, insanın kimyasının nasıl bozulduğunu, milli ve manevi duyguların kimyasının nasıl bozulduğu bilecek ve böyle öğretecek. Sağlam bir itikada ve imana sahip olmayan nesillerin bozuk bir kimyaya, sosyal hayatı da bozucu bir kimyaya sahip olduğunu bilecek ve böyle öğretecek. Sonra atom bombasının bileşenlerini, uranyumu, titanyumu, altını demiri alkali ve in alkali metalleri öğretebilir.
COĞRAFYA ÖĞRETMENİ
Beyinsiz ve şuursuz insanların yaşadığı coğrafyalarda ekolojik sistemin bozulduğunu, ekolojik düzenin ve sistemin iman ve ihlası olmayanların elinde nasıl tahrip olduğunu, coğrafyası son derece zengin altın ve elmas kaynaklarına rağmen, oraları sömüren vampirlerin ve sülüklerin, bir kuru ekmek bir yudum suya Hasret bırakıp kendisine köle ettiği afrikalıyı bilecek ve öyle öğretecek. Dünyanın kendi ekseni ve güneşin etrafındaki dönüşü sonucunda gece gündüzün, mevsimlerin meydana gelmesinin tesadüflerle değil mükemmel bir yaratma sonucu olduğunu, yaratıcının sıcaklığa, neme toprağa mevsimlere göre hububatı, mahsulleri nasıl yarattığını bilecek öğretecek.
Sonra sıcaklık farklarını, hangi ilde ne mahsul yetişiyor, hangi coğrafyada hangi ticaret yapılıyor öğretebilir.
BİYOLOJİ ÖĞRETMENİ
İnsanın şu evrende en muhteşem, en fevkalade biyolojiye sahip olduğunu, biyolojisin içerisindeki bileşenleri, bir damla suyun anne karnındaki embriyoya, sonra plasentaya nasıl dönüştüğünü, anne rahminden bir bebek olarak doğduğunu, tüm cihana hükmedecek kadar büyük bir gücün, yaratıcısı tarafından nasıl verildiğini, insan denen varlığın muhteşem bir sanat eseri olduğunu bilecek ve ve öyle öğretecek.
Her branşı buraya yazmama gerek yok. Örnekleri siz çoğaltın. Diyecekler ki biz din öğretmeni miyiz? Hayır, bunun dinle bir alakası yok. Bu evrenin yaratıcısının Allah olduğunu bilmemek en büyük garabet ve vehamettir; hatta ihanettir, nankörlüktür. Müslümanım diyen bir öğretmenin de bu ideolojiyi ve bu idealleri taşıması gerekir.
Böyle olmazsa boşa kürek sallamak olur. Santa Maria lada sa, hava gazı tamara olur.
Bu şuura sahip öğretmenlerimizin olması dileğiyle bu eğitim yılının bütün öğrencilerimize hayır, huzur, milli ve manevi şuur getirmesi dileklerimle...
Allah'a emanet olun…