Sitenin solunda giydirme reklamı denemesidir
Sitenin sağında bir giydirme reklam
Fatih GÖKSEL
Köşe Yazarı
Fatih GÖKSEL
 

HAYALİMDEKİ ÖĞRETMEN

Uzun bir yaz tatilinin ardından öğrenciler okula hazırlanıyor. 8 Eylül eğitim öğretim başlıyor. Kapanan okulun ardından camilerle, namazla buluşan öğrenciler uzun bir istirahatin ardından sırabaşı yapacaklar. Yapacaklar yapmasına ama öğretmenlerimiz ve eğitim sistemiz, milyonlarca yavrumuzun eğitim ve öğretimine hazırlar mı acaba? Milli ve manevi şuura sahip olmayan, kendini yenilemeyen ve geliştirmeyen her eğitimci ve öğretimci pasiftir, zayıftır. Tabii olarak yetiştirdiği öğrenciler de aynı mantaliteye sahip olacaktır. O zaman soru şu? Milli ve manevi şuura sahip, donanımlı öğretmen nasıl olmalıdır? MATEMATİK ÖĞRETMENİ Dünya x ahiret ÷ ameller = Cennet ya da cehennem olduğunu bilecek ve öğrencilerine bu formülü öğretecek. İnsanın nereden geldiği, niye geldiği, nereye geldiği, nereye gideceği denklemini kuracak ve bu denklemin çözümü için sağlam bir itikat ve sağlam bir iman formülünü bilecek ve öğretecek. Ömrünün her saniyesinin ölüme yaklaştığı hesabını, pisagor bağlantısı gibi bilecek; Allah ile kulu bağlayan vahyi anlatacak. Ömrünün doğal sayılar gibi sınırsız olmadığını, tekli ya da çiftli doğal sayılarda bir gün son bulacağı teorisini bilecek ve öğretecek. İla nihayet Allah'ın dilinin matematik olduğunu bilecek ve öğrencilerine böyle öğretecek. Sonra denklemleri, pisagor bağlantısını, pi sayısını, cebiri öğretebilir. FİZİK ÖĞRETMENİ Sonsuz evrende direksiz olarak duran şu gezegeni ve nice gezegenlerin ince hesabını bilecek ve bu fiziki mucizeyi öğrencilerine öğretecek. Yüce yaratıcının hiçbir örneği olmadan muhteşem bir sanatla bu kozmik düzeni nasıl kurduğunu, ekolojik sistemi nasıl ayarladığını, havadaki %21 oksijen oranını,%78 azotun ince hesabını, helyum gazını, hidrojen gazını eser miktarda nasıl yaydığını bilecek ve öğrencilerine anlatacak. 355 milyon kilometreden gezegene ısı ve ışık veren güneşin, 155.000 kilometreden gezegene kandil görevi yapan ve dünyanın çekim kuvvetini ayarlayan ayın muhteşem bir sanat harikası olduğunu bilecek ve öğretecek. Kendini güçlü gören insan denen varlığın, şu kozmik sistemde ne kadar cılız ve zayıf bir fiziğe sahip olduğunu bilecek ve öğrencilerine böyle anlatacak... Sonra termodinamiğin yasalarını, kuantum fiziğini kaldıraç teorisini, merkez kaç kuvvet teorisini anlatabilir... KİMYA ÖĞRETMENİ Sütün içine giren suyun, sütün kimyasını nasıl bozuyorsa, arılara yedirilen şekerin balın kimyasını nasıl bozuyorsa, imana karışan şirkin, tevhidin kimyasını nasıl bozduğunu bilecek ve böyle öğretecek. Dünyanın kimyasının nasıl bozulduğunu, insanın kimyasının nasıl bozulduğunu, milli ve manevi duyguların kimyasının nasıl bozulduğu bilecek ve böyle öğretecek. Sağlam bir itikada ve imana sahip olmayan nesillerin bozuk bir kimyaya, sosyal hayatı da bozucu bir kimyaya sahip olduğunu bilecek ve böyle öğretecek. Sonra atom bombasının bileşenlerini, uranyumu, titanyumu, altını demiri alkali ve in alkali metalleri öğretebilir. COĞRAFYA ÖĞRETMENİ Beyinsiz ve şuursuz insanların yaşadığı coğrafyalarda ekolojik sistemin bozulduğunu, ekolojik düzenin ve sistemin iman ve ihlası olmayanların elinde nasıl tahrip olduğunu, coğrafyası son derece zengin altın ve elmas kaynaklarına rağmen, oraları sömüren vampirlerin ve sülüklerin, bir kuru ekmek bir yudum suya Hasret bırakıp kendisine köle ettiği afrikalıyı bilecek ve öyle öğretecek. Dünyanın kendi ekseni ve güneşin etrafındaki dönüşü sonucunda gece gündüzün, mevsimlerin meydana gelmesinin tesadüflerle değil mükemmel bir yaratma sonucu olduğunu, yaratıcının sıcaklığa, neme toprağa mevsimlere göre hububatı, mahsulleri nasıl yarattığını bilecek öğretecek. Sonra sıcaklık farklarını, hangi ilde ne mahsul yetişiyor, hangi coğrafyada hangi ticaret yapılıyor öğretebilir. BİYOLOJİ ÖĞRETMENİ İnsanın şu evrende en muhteşem, en fevkalade biyolojiye sahip olduğunu, biyolojisin içerisindeki bileşenleri, bir damla suyun anne karnındaki embriyoya, sonra plasentaya nasıl dönüştüğünü, anne rahminden bir bebek olarak doğduğunu, tüm cihana hükmedecek kadar büyük bir gücün, yaratıcısı tarafından nasıl verildiğini, insan denen varlığın muhteşem bir sanat eseri olduğunu bilecek ve ve öyle öğretecek. Her branşı buraya yazmama gerek yok. Örnekleri siz çoğaltın. Diyecekler ki biz din öğretmeni miyiz? Hayır, bunun dinle bir alakası yok. Bu evrenin yaratıcısının Allah olduğunu bilmemek en büyük garabet ve vehamettir; hatta ihanettir, nankörlüktür. Müslümanım diyen bir öğretmenin de bu ideolojiyi ve bu idealleri taşıması gerekir. Böyle olmazsa boşa kürek sallamak olur. Santa Maria lada sa, hava gazı tamara olur. Bu şuura sahip öğretmenlerimizin olması dileğiyle bu eğitim yılının bütün öğrencilerimize hayır, huzur, milli ve manevi şuur getirmesi dileklerimle... Allah'a emanet olun…
Ekleme Tarihi: 04 Eylül 2025 -Perşembe

HAYALİMDEKİ ÖĞRETMEN

Uzun bir yaz tatilinin ardından öğrenciler okula hazırlanıyor. 8 Eylül eğitim öğretim başlıyor. Kapanan okulun ardından camilerle, namazla buluşan öğrenciler uzun bir istirahatin ardından sırabaşı yapacaklar.

Yapacaklar yapmasına ama öğretmenlerimiz ve eğitim sistemiz, milyonlarca yavrumuzun eğitim ve öğretimine hazırlar mı acaba? Milli ve manevi şuura sahip olmayan, kendini yenilemeyen ve geliştirmeyen her eğitimci ve öğretimci pasiftir, zayıftır. Tabii olarak yetiştirdiği öğrenciler de aynı mantaliteye sahip olacaktır. O zaman soru şu? Milli ve manevi şuura sahip, donanımlı öğretmen nasıl olmalıdır?

MATEMATİK ÖĞRETMENİ

Dünya x ahiret ÷ ameller = Cennet ya da cehennem olduğunu bilecek ve öğrencilerine bu formülü öğretecek. İnsanın nereden geldiği, niye geldiği, nereye geldiği, nereye gideceği denklemini kuracak ve bu denklemin çözümü için sağlam bir itikat ve sağlam bir iman formülünü bilecek ve öğretecek. Ömrünün her saniyesinin ölüme yaklaştığı hesabını, pisagor bağlantısı gibi bilecek; Allah ile kulu bağlayan vahyi anlatacak. Ömrünün doğal sayılar gibi sınırsız olmadığını, tekli ya da çiftli doğal sayılarda bir gün son bulacağı teorisini bilecek ve öğretecek. İla nihayet Allah'ın dilinin matematik olduğunu bilecek ve öğrencilerine böyle öğretecek. Sonra denklemleri, pisagor bağlantısını, pi sayısını, cebiri öğretebilir.

FİZİK ÖĞRETMENİ

Sonsuz evrende direksiz olarak duran şu gezegeni ve nice gezegenlerin ince hesabını bilecek ve bu fiziki mucizeyi öğrencilerine öğretecek. Yüce yaratıcının hiçbir örneği olmadan muhteşem bir sanatla bu kozmik düzeni nasıl kurduğunu, ekolojik sistemi nasıl ayarladığını, havadaki %21 oksijen oranını,%78 azotun ince hesabını, helyum gazını, hidrojen gazını eser miktarda nasıl yaydığını bilecek ve öğrencilerine anlatacak. 355 milyon kilometreden gezegene ısı ve ışık veren güneşin, 155.000 kilometreden gezegene kandil görevi yapan ve dünyanın çekim kuvvetini ayarlayan ayın muhteşem bir sanat harikası olduğunu bilecek ve öğretecek. Kendini güçlü gören insan denen varlığın, şu kozmik sistemde ne kadar cılız ve zayıf bir fiziğe sahip olduğunu bilecek ve öğrencilerine böyle anlatacak...

Sonra termodinamiğin yasalarını, kuantum fiziğini kaldıraç teorisini, merkez kaç kuvvet teorisini anlatabilir...

KİMYA ÖĞRETMENİ

Sütün içine giren suyun, sütün kimyasını nasıl bozuyorsa, arılara yedirilen şekerin balın kimyasını nasıl bozuyorsa, imana karışan şirkin, tevhidin kimyasını nasıl bozduğunu bilecek ve böyle öğretecek. Dünyanın kimyasının nasıl bozulduğunu, insanın kimyasının nasıl bozulduğunu, milli ve manevi duyguların kimyasının nasıl bozulduğu bilecek ve böyle öğretecek. Sağlam bir itikada ve imana sahip olmayan nesillerin bozuk bir kimyaya, sosyal hayatı da bozucu bir kimyaya sahip olduğunu bilecek ve böyle öğretecek. Sonra atom bombasının bileşenlerini, uranyumu, titanyumu, altını demiri alkali ve in alkali metalleri öğretebilir.

COĞRAFYA ÖĞRETMENİ

Beyinsiz ve şuursuz insanların yaşadığı coğrafyalarda ekolojik sistemin bozulduğunu, ekolojik düzenin ve sistemin iman ve ihlası olmayanların elinde nasıl tahrip olduğunu, coğrafyası son derece zengin altın ve elmas kaynaklarına rağmen, oraları sömüren vampirlerin ve sülüklerin, bir kuru ekmek bir yudum suya Hasret bırakıp kendisine köle ettiği afrikalıyı bilecek ve öyle öğretecek. Dünyanın kendi ekseni ve güneşin etrafındaki dönüşü sonucunda gece gündüzün, mevsimlerin meydana gelmesinin tesadüflerle değil mükemmel bir yaratma sonucu olduğunu, yaratıcının sıcaklığa, neme toprağa mevsimlere göre hububatı, mahsulleri nasıl yarattığını bilecek öğretecek.

Sonra sıcaklık farklarını, hangi ilde ne mahsul yetişiyor, hangi coğrafyada hangi ticaret yapılıyor öğretebilir.

BİYOLOJİ ÖĞRETMENİ

İnsanın şu evrende en muhteşem, en fevkalade biyolojiye sahip olduğunu, biyolojisin içerisindeki bileşenleri, bir damla suyun anne karnındaki embriyoya, sonra plasentaya nasıl dönüştüğünü, anne rahminden bir bebek olarak doğduğunu, tüm cihana hükmedecek kadar büyük bir gücün, yaratıcısı tarafından nasıl verildiğini, insan denen varlığın muhteşem bir sanat eseri olduğunu bilecek ve ve öyle öğretecek.

Her branşı buraya yazmama gerek yok. Örnekleri siz çoğaltın. Diyecekler ki biz din öğretmeni miyiz? Hayır, bunun dinle bir alakası yok. Bu evrenin yaratıcısının Allah olduğunu bilmemek en büyük garabet ve vehamettir; hatta ihanettir, nankörlüktür. Müslümanım diyen bir öğretmenin de bu ideolojiyi ve bu idealleri taşıması gerekir.

Böyle olmazsa boşa kürek sallamak olur. Santa Maria lada sa, hava gazı tamara olur.

Bu şuura sahip öğretmenlerimizin olması dileğiyle bu eğitim yılının bütün öğrencilerimize hayır, huzur, milli ve manevi şuur getirmesi dileklerimle...

Allah'a emanet olun…

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (7)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve seydisehirinsesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Azizim
(04.09.2025 22:01 - #687)
Ne yazık ki anlattığınız öğretmenler uçmağa vardı. Saatlik ders hesabı yapanlar bu söylediklerinizi nasıl yapacak.
Fatih Mesai bitsin akşam olsun da gideyim diyen bir eğitimci de öğretimci de elbette boş bir adamdır. Cüzdanının sesini değil vicdanının sesini duyanlara gelsin o zaman.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve seydisehirinsesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Onur Korucu
(04.09.2025 22:20 - #688)
Allah razı olsun hocam..
Fatih Cümlemizden inşallah
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve seydisehirinsesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Hikmet üstüner
(04.09.2025 22:34 - #689)
Selamünaleyküm. Hocam eline dimağına sağlık. Yalnız çok şey istiyorsun. İstanbul' un fethinin arefesinde İstanbul daki papazlar meleklerin dışı mı erkek mi olduğunu tartışıyorlarmış. Bugün bizim halimiz aynen o gibi. Ben bir hocadan hacer-ül esvet tin nasıl yaratıldığını dinledim. Hemde yanımdakiler le birlikte koyun gibi. Hakkını helal et. Dualarını eksik etme.
Fatih Aleykümselam Hikmet komutanim. Doğru söylediniz. Çok şey istiyoruz ama... Aslında davası olan ya da derdi olan öğretmen için çok şey değil... Aksi takdirde çok ağır bisiklet kabul ediyorum. Dualarımız müminlerle inşallah. Bugün olmasa da yarın böyle bir nesil böyle bir öğretmen gelecek inşallah.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve seydisehirinsesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Hak yolcusu
(05.09.2025 07:32 - #690)
Hocam yani bir ogretmene bu kadar anlam yukleyebilmek öğretmene neyi ilk başta öğretmesi gerektiğini söylemek... Bu çok profesyonelce kimsenin aklına gelmezdi doğrusu çok beğendik yazınızı Allah razı olsun.
Fatih Profesyonel olan aslında Kur'an. Kur'an'ın talebesi olunca ne kapıları açıyor. Eğer öğretmenlerimiz ve eğitimimiz böyle gençlik ve nesiller çürümeye devam edecektir. Ümmet olarak sefilleri oynamaya mahkum olacağız. Çünkü nesil öğretmenlerin elinde. Allah siz gibi kardeşlerimizin sayısını arttırsın.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve seydisehirinsesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Derdim İslam
(05.09.2025 10:23 - #691)
Hocam öğretmenlerimizin bu saydığımız vasıflarda olduğunu bir hayal ediyorum da , kısa sürede Allah'ın izniyle dünyanın süper gücü biz oluruz ama, ortada bir gerçek var ki maalesef eğitim sistemimiz ve mevcut olan öğretmenler birkaç istisnanın dışında yok... Hal böyle olunca ortadaki nesillerde malum işte hepimizin malumu..
Fatih Tamamen Kemalist ve kapitalist bir eğitim sistemi mevcut. Hal böyle olunca devlet maneviyatı ağır olanı değil kendi ideolojisinin nesillere aktaran öğretmenleri tercih ediyor. Bu da büyük bir kıyma yol açıyor. Doğru hocam size katılıyorum.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve seydisehirinsesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Hakka Hasret
(06.09.2025 00:20 - #697)
Muhteşem bir dil, mükemmel bir üslup p, harika bir tema, sizi yürekten tebrik ediyorum Hocam.
Fatih Işığımız vahiy, önderimiz Muhammed Aleyhisselam olunca elbette üslubumuzda muhteşem olacak... Saygılar hürmetler...
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve seydisehirinsesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Hakkın sesi
(12.09.2025 10:35 - #702)
Hislerimizin tercümanı oluyorsunuz sayın hocam. Umarım tüm öğretmenler anlattığınız gibi olur. Teşekkürler.... Dokunaklı ve okunaklı bir yazı.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve seydisehirinsesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.
mekan bizim almanya chat sohbet cinsel sohbet sohbet mobil sohbet dini chat plastik çember