17 Şubat 2020 Pazartesi

şeker

UZUN SÜRE TOK TUTAN 7 GIDA

Elif NERGİZ

Elif NERGİZ

E-Posta : seydisehirinsesi@hotmail.com

Bu yazımda sizlere tok tutucu etkileri araştırmalarla ortaya konmuş besinlerden bahsettim.

Karnınızı tok tutmanıza ve iştah kontrolüne yardımcı olacak aşağıdaki 7 gıdaya göz atabilirsiniz.

1.Yumurta

Güne yumurta ile başlamak sizi öğlene kadar tok tutacaktır. Missouri Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmaya göre 30-39 gram protein içeren 300 kalorilik bir kahvaltı, kahvaltı ve öğle yemeği arasında açlığı bastırmaya yardımcı olur. Araştırmalara göre kahvaltıda bol protein almak gün içinde daha az kalori tüketmenize yol açar.

2.Acı biber

Acı biberin içinde bulunan kapsaisin metabolizmayı hızlandırır. Maastricht Üniversitesi’nce yapılan bir araştırma acı baharatlı yemeklerin iştah kontrolüne yardımcı olduğunu ortaya koydu. Çalışma Appetite Dergisinde yayınlandı ve burada her öğüne 1/4 çay kaşığı acı biber katmanın sizi tok tutmaya yardımcı olacağı belirtildi. Hatta bu araştırmada acı biber eklenmiş yemekleri yiyen katılımcıların %75’inin akşam yemeğinden sonra herhangi bir şey yemeye ihtiyaç duymadığı belirtildi.

3.Elma

Öğünlerden 30 dakika önce yediğiniz bir elma, içeriğindeki lif ve suyun tok tutucu özelliğinden dolayı, öğün sırasında az yemenize sebep olacaktır.

4.Nohut ve Mercimek

Nohut, mercimek ve barbunya gibi baklagiller lif, protein, antioksidan, B Vitamin kompleksi ve demir açısından çok zengindirler. Bu gıdalardan yemek iştahınızı kontrol etmenize yardımcı olacaktır. Obezite dergisinde yayınlanan bir rapora göre bu baklagilleri içeren bir öğünden sonra insanlar %31 daha fazla tokluk duyuyorlar.

5.Çorba

Penn State’de yapılan bir çalışmaya göre kalorisi az ve çorbalı öğünler tüketen insanların kalori alımlarında %20 oranında düşüş görülmüştür. Çorba gün içinde iştahınızı kapatmaya yardımcı olabilir, çünkü içeriğinde çok kalori olmayan ama midede fazla yer tutan bir yiyecektir.

6.Yulaf ezmesi

Amerika Beslenme Enstitüsü’ne göre yulaf unu sizi uzun süre tok tutar. Bazı katılımcılar 250 kalori mısır gevreği ve bazıları da113 kalori sütlü yulaf ezmesi yedikten sonra yulaf ezmesi yiyenlerin daha uzun süre tok kaldığı ortaya çıkmıştır. Bu fark neden kaynaklanıyor? Yulaf unu lif ve proteinler açısından çok zengindir, içeriğinde yüksek oranda beta-glukoz bulunur ve su alımına yardımcı olur.

7.Su

Su içmek tokluk hissi yaratır. Çünkü açlığın belirtileri susuzlukla çok benzerdir. Eğer açlık duyuyorsanız, bir bardak su için ve 10 dakika bekledikten sonra hala aç olup olmadığınıza bakın.


25 Nisan 2018 Çarşamba 03:56
Yazdır

YORUM EKLE

Yorum Başlığı

Yorum

YORUMLAR

  • Bu habere henüz yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

YAZARA AİT DİĞER YAZILAR

GÜNDEMDEKİLER

Sinema salonu yeniden açıldı

Belediye Başkanı Mehmet Tutal'ın girişimleri sonucu uzun yıllar sonra ilçede yeniden sinema salonu açıldı.

Bölgesel kalkınma ve güç birliği toplantısı yapıldı

Bölgesel kalkınma ve güç birliğinin daha da kuvvetlendirilmesi için komşu ilçe yetkilileriyle yapılan

Mahmut Esat Ortaokulu Fen Laboratuvarı açıldı

İlçemiz Mahmut Esat Ortaokulu’nda kurulan Fen Laboratuvarının açılışı gerçekleştirildi.

Meşrutiyet yıllarında Seydişehir’de faal olan kulüpler

Meşrutiyet yıllarında Seydişehir’de faal olan kulüplerden biri de Seydişehir İttihad ve Terakki Kulübü idi.

Muaythai takımı madalya ile döndü

Seydişehir Belediyespor Kulubü Muaythai takımı 3-8 Şubat tarihleri arasında Nevşehir'in Kozaklı ilçesi ev

Temsilcilerimizden 1 galibiyet, 1 mağlubiyet

Temsilcilerimizden Seydişehir Belediyespor galip gelirken, Seydişehir Gücü ise haftayı mağlubiyetle kapattı.

KONYA - HAVA DURUMU

KONYA