10 Nisan 2020 Cuma

şeker

SU İÇMEK İÇİN 10 PRATİK ÖNERİ

Elif NERGİZ

Elif NERGİZ

E-Posta : seydisehirinsesi@hotmail.com

Tuzlu yemek, masa başında şişe bulundurmak su içme oranını artırır mı ya da etkili olur mu?

Su içmek için tuzlu besinleri tercih etmek doğru bir yaklaşım olmaz. Çünkü tuz tüketimi arttıkça vücut daha fazla suya ihtiyaç duyar ve bu denge bozulursa sürekli el ve ayaklarda şişme ile kendini gösteren ödem şikayetleri gerçekleşir. Su, vücudumuzun ve hücrelerimizin önemli bir bileşenidir. Kadınlar ve erkekler her bir kalori için 1 mil suya gereksinim duyar, bu sebeple kadınlar 2000 kalori için ortalama 2 litre, erkekler 2500-3000 kalori için 2.5-3 litre su mutlaka içmelidirler.

SU İÇİMİNİ ARTIRMAK İÇİN 10 ÖNERİ

1. Suyun tadını sevmeyenlerdenseniz; bir sürahinin içine dilimlenmiş limon, portakal, taze nane yaprakları, salatalık kabukları ve yeşil elma dilimleri ekleyip, suyunuzu aromalandırabilirsiniz.

 2. Bir bardak ılık suyun (oda sıcaklığı) içine 1 adet kuru erik ekleyip, bir süre bekledikten sonra hem suyu içip hem de eriği tüketebilirsiniz. Kabızlıkla ilgili şikayeti olanlar özellikle denemeliler.

3. Diğer sıvıları fazla miktarda tükettiğiniz için hiç susuzluk hissi yaşamıyorsanız çay/kahve kupanıza su koyup tüketin. Bunu sırayla yapabilirsiniz. Bir defasında çay, diğerinde su koymak gibi…

 4. Su içmeniz gerektiğini hatırlatan post-it kâğıtlar da size yardımcı olacaktır. “Su içmeyi unutma” şeklinde notlar aldığınız post-it kağıtlarını, sıklıkla bulunduğunuz yerlere yapıştırabilirsiniz.

5. Her sabah kalktığınızda ve her gece yatmadan önce bir bardak su içmeyi deneyebilirsiniz. 6. İş yerinize geldiğinizde ve iş yerinizden ayrılırken su içmeyi deneyebilirsiniz.

7. Kadınların çantalarında 500 ml bir şişe su bulunması, özellikle alışveriş sırasında yardımınıza yetişmek adına oldukça faydalı olacaktır.

8. Gün içinde çok fazla araba kullanıyorsanız, arabanızda acil durumlar için en az bir şişe su bulundurabilirsiniz.

9. Bilgisayar başında çok fazla vakit geçiriyorsanız ve su içmeyi unuttuğunuzdan yakınıyorsanız, kendinize hatırlatma kurup su içebilirsiniz.

 

10. Yemeğe başlama ve sonlandırma ritüeli olarak bir bardak su içmeyi alışkanlık haline getirebilirsiniz.


04 Aralık 2018 Salı 21:18
Yazdır

YORUM EKLE

Yorum Başlığı

Yorum

YORUMLAR

  • Bu habere henüz yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

YAZARA AİT DİĞER YAZILAR

GÜNDEMDEKİLER

138 bin kişi karantinada

İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, Türkiye'deki koronavirüs salgınıyla ilgili nemli açıklamalarda bulundu.

I.Dünya Savaşı’nda Seydişehir’de çekirge istilası

İki yıl mahsül alamayan Seydişehir halkı çekirge istilasıyla etkin olarak mücadele etmişti. Mücadelede

Toplam can kaybı 908'e yükseldi

Türkiye'de yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını nedeniyle hayatını kaybedenlerin sayısı bugün 908'e

Koronavirüs vaka sayısı Konya'da neden fazla?

Sağlık Bakanı Fahrettin Koca'nın ülkede en çok koronavirüs vakalarının görüldüğü şehirleri

Konya’ya giriş ve çıkışlar kapatıldı

Korona virüsü (Covid-19) salgınının yayılmasını azaltmak için Türkiye genelinde 30 büyükşehir ve Zonguldak

Vaka sayısı 20 bin 921'e yükseldi

Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, Bilim Kurulu Toplantısı'nın ardından açıklamalarda bulunuyor. Bakan Koca,

KONYA - HAVA DURUMU

KONYA