ribo

23 Ekim 2019 Çarşamba

şeker

STRESLİ ANLARDA NE YEMELİYİZ?

Elif NERGİZ

Elif NERGİZ

E-Posta : seydisehirinsesi@hotmail.com

Stres kelimesiyle aslında 1907 yılında endokrinolog Dr. Hans Selye sayesinde tanıştık. O zamandan bu zamana bu durum sürekli artış gösteriyor ve sebep gösterilemeyen pek çok duruma “strese bağlı” denilebiliyor. Öğrenciler, iş dünyası ev hanımları hatta çocuklar bile stres ile mücadele halinde. Tatillerin bitmesi, işlerin yoğunluğunun artması, mevsimlerin değişiklik göstermesi psikolojik anlamda bizleri etkileyebiliyor. Yoğun ve gergin dönemlerinizde stresi hafifletmek için beslenme modelinizde değişiklik yapmak size yardımcı olabilir.

KARBONHİDRATLAR

Karbonhidratlar birçok kişinin vazgeçemediği bir besin grubudur. Yapılan araştırmalar mutluluk hormonlarından serotoninin salgılanmasına yardımcı olduğunu ve stresi azalttığını      gösteriyor. Karbonhidrat tüketiminden sonra    kişiler konsantrasyonlarını daha iyi sağlayıp,   daha iyi çalışabiliyorlar. Aklınıza kek, börek ya da patates kızartması geliyor, ancak daha sağlıklı seçimler olan tam buğday makarnası ya da bulgur, kinoa, karabuğday ya da tam buğday unlu tarifleri tercih edebilirsiniz.

TUZAKLARA DİKKAT

Kendinizi yorgun hissettiğiniz dönemlerde; şeker ve kafein tüketmek, kısa süren bir rahatlık, geçici bir neşe verebilir. Ancak etkileri geçtikten sonra kendinizi daha kötü, daha yorgun hissedersiniz. Omega-3 yağ asitlerinin eksik olması, kişiyi depresyona karşı korumasız hale getirebilir. Atıştırmalıklarınız şekerli değil, ceviz veya badem gibi strese karşı koruyucu olsun.

BALIĞI BESLENME LİSTENİZDEN İHMAL ETMEYİN

Balığın yararlarından sürekli bahsediliyor.   Balık omega3 bakımından çok zengin. Başta    kalp ve damar rahatsızlıkları olmak üzere     birçok rahatsızlıktan korunmak için önemli.      Eğer stresinizi azaltmak ve sağlıklı beslenmek istiyorsanız haftada 2-3 gün balık mutlaka beslenme listenizde olmalı.

BİTTER ÇİKOLATA

 Bitter çikolata mutluluk hissi yaratan serotonin hormonunun salgılanmasını, kan basıncı ve kardiyovasküler sistemin rahatlamasını sağlar. İsviçre’de yapılan bir araştırmaya göre bitter çikolata yiyen kişilerin vücudundaki stres hormonlarında düşüş gözlenmiş. Bu sebeplerden stresli zamanlarda kendinizi kendinizi bitter   çikolata ile ödüllendirebilirsiniz.

 20 gram bitter çikolatanın yaklaşık 90-100 kalori olduğunu hatırlayıp porsiyona dikkat   ederek tüketmenizde fayda var.

C VİTAMİNİ

C vitamini, stresli durumlarda ani fizyolojik reaksiyonlarınızın rahatlamasına yardımcı olabilir. C vitaminini narenciye grubu meyveler greyfurt, limon ve kivide oldukça fazla bulunur. Stresli dönemlerinizde ana veya ara öğünlerinize narenciyelerden ekleyebilirsiniz. Mandalina, portakal, greyfurt C vitamini açısından zengindir

LAVANTA VE PAPATYANIN YATIŞTIRICI ETKİSİ

Yapılan araştırmalar, lavanta ve papatya bitkisinin rahatlatıcı etkisine dikkat çekiyor.    Lavanta ya da papatya çayını içmeyi alışkanlık haline getirebilirsiniz. Ayrıca içine limon veya   tarçın veya zencefil ekleyerek farklı lezzetler de yakalayabilirsiniz

SU CANLANDIRIR

Su, vücut ısısını dengeler, hastalıklara karşı direnci artırır, dolaşım sistemini destekler,      bedeni temizler, stres ve sinirsel rahatsızlıkları yatıştırır; böbreklerin çalışmasına yardımcı olur.

Tüm bu öneriler, stresinizi yönetmek konusunda sizlere yardımcı olacaktır.

Sağlıklı günler...

 


10 Nisan 2019 Çarşamba 00:04
Yazdır

YORUM EKLE

Yorum Başlığı

Yorum

YORUMLAR

  • Bu habere henüz yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

YAZARA AİT DİĞER YAZILAR

GÜNDEMDEKİLER

Geleneksel Ata Sporları Derneği’nde Arslan dönemi

Seydişehir'de Nisan 2019'da kurulan Seydişehir Geleneksel Ata Sporları Kültür Yardımlaşma Dayanışma

Belediyespor mağlup, S.Gücü galip

Konya Amatör Kümede mücadele eden Seydişehir Belediyespor ile Seydişehir Gücü rakiplerini Seydişehir’de

Konya Şeker’den çiftçiye motorin avansı

Konya Şeker ekim-söküm için ihtiyacı olan çiftçiye verdiği 31,1 milyon motorinle toplam finansal desteği 557,8

Konya, Kitap Günleri’nde buluşuyor

Konya Büyükşehir Belediyesi’nin düzenlediği Konya Kitap Günleri’nde gerçekleştirilen söyleşiler, imza

Başkan Altay Muhtarlar Günü buluşması düzenledi

Konya Büyükşehir Belediyesi’nin Muhtarlar Günü dolayısıyla düzenlediği Muhtarlar Buluşması, 31 ilçeden

Devlet Hastanesi’nde dijital arşiv dönemi

Seydişehir Devlet Hastanesinde "Dijital Arşiv Dönemi" başladı.

KONYA - HAVA DURUMU

KONYA