ribo

16 Haziran 2019 Pazar

şeker

STRESLİ ANLARDA NE YEMELİYİZ?

Elif NERGİZ

Elif NERGİZ

E-Posta : seydisehirinsesi@hotmail.com

Stres kelimesiyle aslında 1907 yılında endokrinolog Dr. Hans Selye sayesinde tanıştık. O zamandan bu zamana bu durum sürekli artış gösteriyor ve sebep gösterilemeyen pek çok duruma “strese bağlı” denilebiliyor. Öğrenciler, iş dünyası ev hanımları hatta çocuklar bile stres ile mücadele halinde. Tatillerin bitmesi, işlerin yoğunluğunun artması, mevsimlerin değişiklik göstermesi psikolojik anlamda bizleri etkileyebiliyor. Yoğun ve gergin dönemlerinizde stresi hafifletmek için beslenme modelinizde değişiklik yapmak size yardımcı olabilir.

KARBONHİDRATLAR

Karbonhidratlar birçok kişinin vazgeçemediği bir besin grubudur. Yapılan araştırmalar mutluluk hormonlarından serotoninin salgılanmasına yardımcı olduğunu ve stresi azalttığını      gösteriyor. Karbonhidrat tüketiminden sonra    kişiler konsantrasyonlarını daha iyi sağlayıp,   daha iyi çalışabiliyorlar. Aklınıza kek, börek ya da patates kızartması geliyor, ancak daha sağlıklı seçimler olan tam buğday makarnası ya da bulgur, kinoa, karabuğday ya da tam buğday unlu tarifleri tercih edebilirsiniz.

TUZAKLARA DİKKAT

Kendinizi yorgun hissettiğiniz dönemlerde; şeker ve kafein tüketmek, kısa süren bir rahatlık, geçici bir neşe verebilir. Ancak etkileri geçtikten sonra kendinizi daha kötü, daha yorgun hissedersiniz. Omega-3 yağ asitlerinin eksik olması, kişiyi depresyona karşı korumasız hale getirebilir. Atıştırmalıklarınız şekerli değil, ceviz veya badem gibi strese karşı koruyucu olsun.

BALIĞI BESLENME LİSTENİZDEN İHMAL ETMEYİN

Balığın yararlarından sürekli bahsediliyor.   Balık omega3 bakımından çok zengin. Başta    kalp ve damar rahatsızlıkları olmak üzere     birçok rahatsızlıktan korunmak için önemli.      Eğer stresinizi azaltmak ve sağlıklı beslenmek istiyorsanız haftada 2-3 gün balık mutlaka beslenme listenizde olmalı.

BİTTER ÇİKOLATA

 Bitter çikolata mutluluk hissi yaratan serotonin hormonunun salgılanmasını, kan basıncı ve kardiyovasküler sistemin rahatlamasını sağlar. İsviçre’de yapılan bir araştırmaya göre bitter çikolata yiyen kişilerin vücudundaki stres hormonlarında düşüş gözlenmiş. Bu sebeplerden stresli zamanlarda kendinizi kendinizi bitter   çikolata ile ödüllendirebilirsiniz.

 20 gram bitter çikolatanın yaklaşık 90-100 kalori olduğunu hatırlayıp porsiyona dikkat   ederek tüketmenizde fayda var.

C VİTAMİNİ

C vitamini, stresli durumlarda ani fizyolojik reaksiyonlarınızın rahatlamasına yardımcı olabilir. C vitaminini narenciye grubu meyveler greyfurt, limon ve kivide oldukça fazla bulunur. Stresli dönemlerinizde ana veya ara öğünlerinize narenciyelerden ekleyebilirsiniz. Mandalina, portakal, greyfurt C vitamini açısından zengindir

LAVANTA VE PAPATYANIN YATIŞTIRICI ETKİSİ

Yapılan araştırmalar, lavanta ve papatya bitkisinin rahatlatıcı etkisine dikkat çekiyor.    Lavanta ya da papatya çayını içmeyi alışkanlık haline getirebilirsiniz. Ayrıca içine limon veya   tarçın veya zencefil ekleyerek farklı lezzetler de yakalayabilirsiniz

SU CANLANDIRIR

Su, vücut ısısını dengeler, hastalıklara karşı direnci artırır, dolaşım sistemini destekler,      bedeni temizler, stres ve sinirsel rahatsızlıkları yatıştırır; böbreklerin çalışmasına yardımcı olur.

Tüm bu öneriler, stresinizi yönetmek konusunda sizlere yardımcı olacaktır.

Sağlıklı günler...

 


10 Nisan 2019 Çarşamba 00:04
Yazdır

YORUM EKLE

Yorum Başlığı

Yorum

YORUMLAR

  • Bu habere henüz yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

YAZARA AİT DİĞER YAZILAR

GÜNDEMDEKİLER

Seydişehirliler İstanbul'da buluştu

Seydişehir Yeniceköy Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği tarafından İstanbul'da organize edilen programda

KOSKİ'den dolandırıcılara karşı uyarı!

Konya Büyükşehir Belediyesi KOSKİ Genel Müdürlüğü, Konya’da yaşanan bazı münferit sayaç hırsızlığı

Vehbi Ünal toprağa verildi

Dün vefat eden Öğretim Üyesi Prof.Dr. Avukat Kürşat Ünal’ın babası, MHP Genel Başkan Yardımcısı Emin

Yağıştan zarar gören tarım işçilerine yardım

Seydişehir’e bağlı Aşağıkaraören mahallesinde aniden başlayan sağanak yağış ve dolu nedeniyle

Sağanak ve dolu etkili oldu

Seydişehir’de etkili olan sağanak ve dolu tarım arazilerine zarar verdi, hayatı olumsuz etkiledi.

Konya Şeker’de bayramlaşma programı yapıldı

Anadolu Birlik Holding’in geleneksel hale getirdiği bayramlaşma programı, bayram sonrasının ilk mesai gününde

KONYA - HAVA DURUMU

KONYA