24 Eylül 2020 Perşembe

şeker

SAĞLIKLI BİR ORUÇ İÇİN İPUÇLARI

Elif NERGİZ

Elif NERGİZ

E-Posta : seydisehirinsesi@hotmail.com

● Yeterli miktarda sıvı almak: En az 8 bardak su tüketilmelidir. Yeterli sıvı alınması toksinlerin vücuttan atılması, idrar yoğunluğunu korumak, böbrek yükünü dengelemek, kan dengesini korumak ve dehidratasyonu önlemek için gereklidir.

● Vücut suyunu korumak: Gün boyunca serin koşullarda kalmak ve fiziksel faaliyetleri sınırlamak vücuttan sıvı kayıplarını önlemek için önemlidir.

● Aşırı besin tüketmemek: Vücudun düzenleyici mekanizmaları metabolik hızı düşürmekte ve açlık durumunda vücudun enerji kaynaklarından yeterli enerjiyi verimli biçimde kullanılmasını desteklemektedir. Aşırı miktarda yemek, alınan enerjinin artmasına ve vücut ağırlığının da artmasına neden olmaktadır. Dengeli ve besin ögelerinden zengin yemekler önerilen miktarlarda protein, vitamin ve minerallerin vücutta yeniden yerine konmasını sağlamaktadır.

● Yağlı besin tüketimini düşürmek: Düşük yağlı/yağsız süt, yoğurt, düşük yağlı peynir, yağsız et tüketimi tercih edilmelidir.

● Dengeli bir öğün oluşturmak: İftardan sonraki diyet normaldeki düzenli diyetimizden farklı olmamalıdır. Öğünlerimiz kompleks karbonhidratlar, örneğin tam tahıllar ve tam tahıl ekmeği, kurubaklagiller, meyveler ve sebzeleri içermelidir.

● Aşırı tatlı tüketiminden sakınılmalıdır:  Tatlılar, daha yavaş sindirilen kompleks karbonhidratlara (tam tahıllar ve tam tahıl ekmeği) kıyasla çok hızlı sindirilmektedir. Kompleks karbonhidratlar buğday, yulaf, fasulye, mercimek, tam buğday unu, pirinç gibi tahıllar ve tohumlarda bulunur. Kompleks karbonhidratlar daha uzun süreli dengeli bir enerji ve tokluk hissini sağlamaları nedeni ile daha uygun bir seçimdir.

● Dengeli enerji alınması: Şeker eklenmiş içecekler ve şeker şuruplarının tüketilmesi ile aşırı enerji alınabilir. Bunların yerine sağlıklı seçimler olarak su, meyve suyu, çorbaların (kremasız) tüketilmesi sağlıklı seçimlerdir.

● Sindirimi kolaylaştırmak için yemek yerken acele edilmemeli, yemekler yavaş yenmeli, uygun biçimde çiğnenmelidir.

● Besin değeri düşük ve mide salgısını arttıran asitli içeceklerin tüketiminden sakınılmalıdır.

● Kafeinli içeceklerin tüketimi (örneğin çay, kahve ve diğer kafeinli içecekler) sınırlanmalıdır. Çünkü bu tür içecekler diüretik etkiye sahiptir, yaz ayları boyunca oruç sırasında vücuttan sıvı kaybına yol açmaktadır.


22 Mayıs 2018 Salı 22:34
Yazdır

YORUM EKLE

Yorum Başlığı

Yorum

YORUMLAR

  • Bu habere henüz yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

YAZARA AİT DİĞER YAZILAR

GÜNDEMDEKİLER

İlçe Seçim Müdürü hayatını kaybetti

Seydişehir İlçe Seçim Müdürü Mustafa Karaçör hayatını kaybetti.

Şehit polis gözyaşlarıyla uğurlandı

Seyir halindeki polis motosikletinin üst geçitte virajı alamayıp bariyerlere çarpması nedeniyle hayatını

Şehit polisin defin programı belli oldu

Antalya'da üst geçitte virajı alamayarak bariyerlere çarparak hayatını kaybeden Seydişehirli polis memuru Onur

Seydişehirli polis memuru trafik kazasında hayatını kaybetti

Antalya İl Emniyet Müdürlüğü Motosikletli Timler Amirliği’nde görev yapan Seydişehirli Polis Memuru Onur

Altunel’den MHP’li meclis üyelerine eleştiri

MHP Seydişehir İlçe eski Başkanı Ahmet Altunel, sosyal medya hesabından yaptığı bir açıklama ile MHP’li

Başkan Altay 10 bin tablet müjdesi verdi

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, Konya’da evinde bilgisayarı olmayan 8. ve 12. sınıf

KONYA - HAVA DURUMU

KONYA