02 Nisan 2020 Perşembe

şeker

SAĞLIKLI BESLENME ÇANTASI

Elif NERGİZ

Elif NERGİZ

E-Posta : seydisehirinsesi@hotmail.com

KAHVALTI İHMAL EDİLMEMELİ

Sağlıklı, yeterli ve dengeli beslenmenin her yaşta olduğu gibi özellikle büyüme ve gelişmenin olduğu çocukluk döneminde de çok önemlidir.

Çocuklarda beslenme alışkanlıkları okul çağında başlıyor ve hayatları boyunca bu alışkanlıkların etkileri devam ediyor. Çocuklarda da yetişkinlerde olduğu gibi kahvaltının önemi çok büyük. Kahvaltı 8-12 saatlik uyku sonrası uzun açlıktan sonra gelen ilk öğündür. İyi yapılan bir kahvaltı beyin fonksiyonlarının daha iyi çalışmasını sağlar.

Yumurta vücut için gerekli olan temel proteinleri içeren bir besindir. Çocukların her gün kahvaltıda 1 adet haşlanmış yumurta veya az yağlı omletler tüketmesi protein gereksinimini karşılamasına yardımcı olacaktır. Yumurtanın yanı sıra peynir ve süt de protein ihtiyacına; ekmek, meyve ve az şekerli mısır gevrekleri de karbonhidrat; zeytin, badem, ceviz gibi yağlı tohumlar da yağ gereksinimine katkıda bulunacaktır

 

SAĞLIKLI BESLENME ÇANTASINDA NELER OLMALI?

Çocukların beslenme çantaları yerine okuldaki bol yağlı ve mayonezli sandviçleri veya abur cuburları tercih etmemeleri için onların ilgisini çekici bir beslenme çantası hazırlamak çok önemlidir.

1. ALTERNATİF: Çocuklar börek, poğaça tarzı kolay tüketilebilen hamurlu besinleri çok severler. Evde yaptığınız az yağlı poğaçaların ve böreklerin içine tabakta tüketmeyi sevmedikleri sebzeleri koyarak zenginleştirebilirsiniz. Yanında koyacağınız küçük bir kase yoğurt ile sevdiği bir meyve veya az şekerli meyve kompostosu çocuğunuzun iştahını açacaktır.

 2. ALTERNATİF: Tam tahıllı ekmek ile hazırlanmış peynirli tost, kendi doğradığınız meyveler ile hazırladığınızı meyveli yoğurt yanında yağlı tohumlar (badem, ceviz, fındık) da çocuklar için iştah açıcı bir menü olabilir. Yağlı tohumlar B grubu vitaminleri, mineraller, yağ ve proteinden zengin olan besinlerdir. Aynı zamanda yüksek miktarda enerji verirler. İçerdikleri yağ tekli ve çoklu doymamış yağ formunda olduğu için yararlı etkileri vardır. Eğer çocuğunuz yumurta tüketmesini sevmiyor ise tostun içine az yağda yapılmış omlet de koyabilirsiniz.

3. ALTERNATİF: Tam tahıllı ekmek ile hazırlayacağınız tavuklu veya ton balıklı, bol yeşillik ve domatesli sandviçin yanında ayran ile kuru meyveden oluşan bir menü hazırlayabilirsiniz. Ayran yanındaki besinlerle beraber uyku etkisi yapmayacaktır. Ayran yerine sütlü tatlılar da tercih edilebilir. Çocuklar şekerli besinleri tüketmeyi çok severler. Onların kantinlerdeki gofret ve çikolatalara yönelmelerini engellemek için puding veya sütlaç gibi sütlü tatlılarla da beslenme çantalarını renklendirebilirsiniz. Evde kendiniz yaptığınız fındıklı, cevizli kekler ve kurabiyeler de beslenme çantasına eklenebilir.


19 Eylül 2018 Çarşamba 02:49
Yazdır

YORUM EKLE

Yorum Başlığı

Yorum

YORUMLAR

  • Bu habere henüz yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

YAZARA AİT DİĞER YAZILAR

GÜNDEMDEKİLER

Esence’de karantina uygulaması

Beyşehir’e bağlı Aşağı Esence Mahallesi'nde Covit 19 salgını sebebiyle karantina uygulaması başlatıldı.

Kibar, ‘Okulum evimde’ derslerine katıldı

Seydişehir İlçe Milli Eğitim Müdürü Tahir Kibar ‘Okulum evimde’ canlı derslerine katıldı.

Vefa destek gurubu her yerde

Seydişehir Kaymakamlığı öncülüğünde oluşturulan Vefa ve Sosyal Destek Grubu hizmet vermeye devam ediyor.

Belediyede hizmetler aksatılmıyor

Seydişehir Belediyesi tarafından ilçe genelinde hem koronavirüs ile mücadele sürüyor hem de hizmetler

Büyükşehir işsiz kalandan su parası almayacak

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, su fiyatlarını 2019 yılı rakamlarına geri

Koronavirüsten can kaybı 168'e yükseldi

Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, corona virüsünde hayatını kaybedenlerin sayısının 168'e ulaştığını

ÇOK OKUNANLAR

  • Haber bulunamadı

KONYA - HAVA DURUMU

KONYA