ramasan seydişehir

20 Mayıs 2018 Pazar

RAMAZANDA BESLENME

Elif NERGİZ

Elif NERGİZ

E-Posta : seydisehirinsesi@hotmail.com

Ramazan ayında da diğer tüm aylar gibi sağlıklı, dengeli ve yeterli beslenmeye özen gösterilmelidir. Öğünleri bir anda değil de güne bölerek; mideyi ve diğer iç organları yormadan 3-4 kerede yemek gereklidir.

İftar, ara öğünler ve sahur mutlaka yapılmalıdır. Besinler çok iyi çiğnenmeli ve yavaş yavaş yenmelidir. Gün boyu hiç çalışmamış olan mideyi bir anda yiyeceklerle doldurmak gaz, hazımsızlık, tansiyon iniş çıkışları gibi kötü sonuçlara neden olabilir.

Bu yıl Ramazan ayında 17 saat kadar süren bir oruç söz konusu. Ramazan ayında optimal beslenmeyi sağlamak önemlidir. Yapılan birçok bilimsel çalışmada Ramazan orucunun vücuttaki metabolizmayı yavaşlattığı belirlenmiştir.

 Bu sonuçlara göre diyetimiz normal vücut ağırlığımızı korumak, ağırlık kaybetmemek veya ağırlık kazanmamayı destekleyecek şekilde olmalıdır. Bu nedenle sağlıklı kalmak, dengeli bir diyeti sürdürmek ve hijyenik besinleri tüketmek önemlidir.

Oruçlu iken başlıca endişe sıvı ve elektrolit dengesinin korunmasıdır. Çünkü yaz aylarında sıvı gereksinmesi genelde yüksektir ve bu durum ciddi sorun oluşturabilir.

Dehidratasyonu önlemek için oruç öncesi ve oruç sonrasında yeterli miktarlarda su tüketilmelidir. Sağlıklı kalmak için doğru besinleri doğru miktarlarda seçmek çok önem kazanmaktadır. Bazı bireyler Ramazan sırasında diyet alışkanlıklarını minimize etmeye eğilimlidir. Bu kişiler iftar öğününde toplam karbonhidrat miktarının önemli bir kısmını basit şekerler olarak almayı tercih ederler.

 Bu durumda öğün sonrasında kanda glukoz dalgalanmalarına neden olmaktadır. Sahur ve iftar yemeğinde, besin ögeleri içeriklerinde büyük farklılıklar bulunmaktadır.

 Bu nedenle her iki öğünde besin ögeleri içeriklerine büyük özen gösterilmelidir. Bunun için:

1.Karbonhidrat içeren besinler sınırlanmalıdır.

2.Basit şeker içerikleri yüksek olan besinler iftar öğününün sonunda tüketilmelidir. Buradaki amaç proteinler ve yağlarla birlikte karışık bir diyetle birlikte tüketilen karbonhidratların ince bağırsaklardan emilimi ve yüksek glisemik yüklerinin yavaşlatılmasıdır. Karbonhidrat içeren besinlerin glisemik yüklerine ( miktar ve kalitesi) dikkat edilmelidir.

3.Bunlar sağlıklı besinleri ve uygun porsiyonları tercih ederek yapılmalıdır. Oruç tutan bütün bireyler gereksinmelerini besin ögelerinden zengin, ihtiyacımız olan tüm besinleri içeren sağlıklı bir diyetle sağlamalıdır.


15 Mayıs 2018 Salı 18:42
Yazdır

YORUM EKLE

Yorum Başlığı

Yorum

YORUMLAR

  • Bu habere henüz yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

GÜNDEMDEKİLER

Seydişehir’de ramazan coşkusu

Seydişehir Belediyesi'nin on bir ayın sultanı Ramazan ayında geleneksel hale getirdiği Kültür- Sanat

İlçe Başkanı Konurer’in Ramazan Ayı mesajı

Ak Parti Seydişehir İlçe Başkanı Mustafa Konurer Ramazan Ayı münasebetiyle bir mesaj yayınladı.

Başkan tutal'ın ramazan ayı tebrik mesajı

Seydişehir Belediye Başkanı Mehmet Tutal, Ramazan ayı nedeniyle yazılı bir açıklama yaparak, tüm Seydişehir

“Cumhur İttifakı ile tarih yazılacak”

Milliyetçi Hareket Partisi (MHP) Konya Milletvekili aday adayı A.Fatih Satılmış, 24 Haziran seçimlerinde Cumhur

İş uygulama okulu öğrencilerinden gösteri

10-16 Mayıs tarihlerinde kutlanan Engelliler Haftası’nda yılsonu etkinliklerini sergileyen Özel Eğitim İş

Seydişehir belediyesi'nden okullara geri dönüşüm kutusu

Konya Seydişehir Belediyesi tarafından okullara Geri dönüşüm Kutusu dağıtıldı.

KONYA - HAVA DURUMU

KONYA
fatih satılmış