19 Aralık 2018 Çarşamba

şeker

RAMAZANDA BESLENME

Elif NERGİZ

Elif NERGİZ

E-Posta : seydisehirinsesi@hotmail.com

Ramazan ayında da diğer tüm aylar gibi sağlıklı, dengeli ve yeterli beslenmeye özen gösterilmelidir. Öğünleri bir anda değil de güne bölerek; mideyi ve diğer iç organları yormadan 3-4 kerede yemek gereklidir.

İftar, ara öğünler ve sahur mutlaka yapılmalıdır. Besinler çok iyi çiğnenmeli ve yavaş yavaş yenmelidir. Gün boyu hiç çalışmamış olan mideyi bir anda yiyeceklerle doldurmak gaz, hazımsızlık, tansiyon iniş çıkışları gibi kötü sonuçlara neden olabilir.

Bu yıl Ramazan ayında 17 saat kadar süren bir oruç söz konusu. Ramazan ayında optimal beslenmeyi sağlamak önemlidir. Yapılan birçok bilimsel çalışmada Ramazan orucunun vücuttaki metabolizmayı yavaşlattığı belirlenmiştir.

 Bu sonuçlara göre diyetimiz normal vücut ağırlığımızı korumak, ağırlık kaybetmemek veya ağırlık kazanmamayı destekleyecek şekilde olmalıdır. Bu nedenle sağlıklı kalmak, dengeli bir diyeti sürdürmek ve hijyenik besinleri tüketmek önemlidir.

Oruçlu iken başlıca endişe sıvı ve elektrolit dengesinin korunmasıdır. Çünkü yaz aylarında sıvı gereksinmesi genelde yüksektir ve bu durum ciddi sorun oluşturabilir.

Dehidratasyonu önlemek için oruç öncesi ve oruç sonrasında yeterli miktarlarda su tüketilmelidir. Sağlıklı kalmak için doğru besinleri doğru miktarlarda seçmek çok önem kazanmaktadır. Bazı bireyler Ramazan sırasında diyet alışkanlıklarını minimize etmeye eğilimlidir. Bu kişiler iftar öğününde toplam karbonhidrat miktarının önemli bir kısmını basit şekerler olarak almayı tercih ederler.

 Bu durumda öğün sonrasında kanda glukoz dalgalanmalarına neden olmaktadır. Sahur ve iftar yemeğinde, besin ögeleri içeriklerinde büyük farklılıklar bulunmaktadır.

 Bu nedenle her iki öğünde besin ögeleri içeriklerine büyük özen gösterilmelidir. Bunun için:

1.Karbonhidrat içeren besinler sınırlanmalıdır.

2.Basit şeker içerikleri yüksek olan besinler iftar öğününün sonunda tüketilmelidir. Buradaki amaç proteinler ve yağlarla birlikte karışık bir diyetle birlikte tüketilen karbonhidratların ince bağırsaklardan emilimi ve yüksek glisemik yüklerinin yavaşlatılmasıdır. Karbonhidrat içeren besinlerin glisemik yüklerine ( miktar ve kalitesi) dikkat edilmelidir.

3.Bunlar sağlıklı besinleri ve uygun porsiyonları tercih ederek yapılmalıdır. Oruç tutan bütün bireyler gereksinmelerini besin ögelerinden zengin, ihtiyacımız olan tüm besinleri içeren sağlıklı bir diyetle sağlamalıdır.


15 Mayıs 2018 Salı 18:42
Yazdır

YORUM EKLE

Yorum Başlığı

Yorum

YORUMLAR

  • Bu habere henüz yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

GÜNDEMDEKİLER

Ak Parti’de beklenen atama yapıldı

Ak Parti Seydişehir İlçe Başkanlığı’na Kemalettin Atalay atandı.

Okul idarecileri değerlendirme toplantısı yapıldı

Kaymakam Aydın Erdoğan başkanlığında İlçe Milli Eğitim Müdürü Tahir KİBAR ve İlçemizde bulunan ilkokul,

Belediyespor galip, Seydişehirgücü mağlup

Konya 1. Amatör B Grubu’nda bu hafta oynanan maçlarda Seydişehir Belediyespor kendi sahasında Selçuklu

Voleybol’da kötü gidişat devam ediyor

Türkiye Voleybol Erkekler 1. Lig A Grubunda Düzce Belediyesi, Seydişehir Belediye Sanayi Spor'u 3-0 mağlup etti.

MİLLETİN SESİNE KULAK VERİN

Ak Parti Seydişehir İlçe Teşkilatı tarafından bugün düzenlenen basın toplantısıyla 31 Mart Seçimlerinde

Kaymakam Erdoğan'dan huzurevine ziyaret

Seydişehir Kaymakamı Aydın Erdoğan, huzurevini ziyaret etti.

KONYA - HAVA DURUMU

KONYA