ribo

21 Temmuz 2019 Pazar

şeker

OMEGA-3 KAYNAĞI CEVİZ

Elif NERGİZ

Elif NERGİZ

E-Posta : seydisehirinsesi@hotmail.com

Ceviz tüketiminin özellikle spor yapanlar için sağlıklı beslenmede büyük etkisi vardır. Bununla birlikte çocuklarda ceviz tüketmek bilişsel zeka gelişimi açısından çok önemlidir.

Tok tutan gıdaların başında gelen ve Omega 3 kaynağı olan cevizin içindeki yağlar midede daha uzun süre kaldığı için emilim açısından baktığınızda tokluk hissini uzatıyor. Ceviz tüketmenin insan sağlığı için önemi, önemli araştırmalarla ortaya konmuştur. 

1-Ceviz, Omega 3 (alfa-linolenik asit) açısından en zengin ağaç yemişidir. Yüksek omega-3 alımının, kalp-damar hastalıkları riskini azalttığı belirlenmiştir. (PAN 2012)

2) Akdeniz tipi beslenmenin önemli bir parçası olan ceviz, kalp hastalıkları riskinin %30, inme riskinin ise %49 azaltıldığı Predimed çalışmasında da kilit bir gıda olarak öne çıkmıştır (Estruch, 2014).

3-Ceviz, yaygın olarak tüketilen yemişler ve yerfıstıkları arasında en yüksek oranda polifenol içeriğine sahiptir. Polifenollerin büyük çoğunluğu antioksidandır ve kalp hastalıkları ve kanserden korunmada güçlü bir rol oynadığı bilinmektedir. (Vinson, 2012)

4-Günde 56 gram ceviz tüketmenin, organ yağlanması görülen aşırı kilolu bireylerde endotelyal işlevi geliştirdiği görülmüştür. Beslenme düzenine eklenen ceviz, bireylerin kilo almasına neden olmamıştır. (Katz, 2012)

5-Günde 42 gram ceviz tüketmenin, kalp-damar hastalıklarının iki risk faktörü olan non-hdl kolesterolü ve apolipoprotein-b’yi anlamlı düzeyde azalttığı tespit edilmiştir. (Wu, 2013)

6-Yüksek miktarda ceviz tüketimi, kadınlarda tip 2 diyabet riskinde anlamlı bir azalmayla ilişkilendirilmiştir. (pan 2013)

7-Ceviz dahil olmak üzere diğer yemişlerin tüketiminin, ileri yaşlarda alzheimer gibi hastalıkları önlemede etkili olduğu; genel bilişsel kabiliyette iyileşme sağlayabildiği ve halk sağlığı açısından kolaylıkla kullanılabilecek bir ürün olduğu ifade edilmiştir.(O’brien, 2014)

8-Cevizin, kalp-damar hastalıklarında iki önemli risk faktörü olan düşük yoğunluklu lipoprotein kolesterolünü (yaklaşık %9-16) ve kan basıncını (diyastolik kan basıncını yaklaşık 2-3 mm hg) azalttığı ortaya koyulmuştur. (Kris-etherton, 2014)

9-Ceviz, sağlıklı bir beslenme düzeninde kanseri önleyici bir seçenek olarak yer almalıdır. (Hardman, 2014)

Bir ceviz ortalama 45 kalori içermekte, bu yüzden kişi fazla kilolu ise ceviz tüketimi maksimum günde 3-4 adet olmalıdır. Normal kiloda ve enerjiye ihtiyacı olan bir kişi ise 5-6 adet ceviz tüketebilir.


03 Ekim 2018 Çarşamba 11:38
Yazdır

YORUM EKLE

Yorum Başlığı

Yorum

YORUMLAR

  • Bu habere henüz yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

YAZARA AİT DİĞER YAZILAR

GÜNDEMDEKİLER

Trafik değerlendirme toplantısı yapıldı

Kaymakam Aydın Erdoğan başkanlığında trafik değerlendirme toplantısı yapıldı.

ADD yönetiminden İriilter’e teşekkür plaketi

Atatürkçü Düşünce Derneği (ADD) Seydişehir şubesi, eski başkan Hüseyin İriilter’e teşekkür plaketi

Kaymakam Erdoğan Alüminyum İlkokulu’nu inceledi

Kaymakam Aydın Erdoğan, yaz tatilinde tadilat çalışması devam eden Alüminyum İlkokulu'nda incelemelerde bulundu.

Seydişehir’de bir Rus Casus İvan Bizanof

Tarihçi Ercan Arslan'ın araştırmalarına göre Hariciye Nezaretinden Dâhiliye Nezaretine yazılan 19 Mart 1917

Suğla Ovası'nda karpuz hasadı başladı

İlçemiz Suğla Ovası’nda 15 Temmuz itibariyle karpuz hasadı başladı.

Konya Şeker’e Kızılay’dan ödül

2007 yılında başlatılan ve her yıl periyodik olarak devam eden Kan Bağışı Kampanyasına destek veren Konya

KONYA - HAVA DURUMU

KONYA
kampüs okul