16 Şubat 2020 Pazar

şeker

GÜNE KAHVALTI İLE BAŞLAYIN

Elif NERGİZ

Elif NERGİZ

E-Posta : seydisehirinsesi@hotmail.com

Araştırmalar kahvaltı yapanların kilo kontrolünde daha başarılı olduğunu ortaya koyuyor. Öğün atlanmadığı zaman kan şekeri dengesi, daha iyi oluyor, metabolik hız artıyor ve bir sonraki öğüne kişi daha az acıktığı için aşırı yağ tüketmiyor ve kilo almıyor.

Bir tek öğünle tüm sağlığımız değişmez ancak kısa aralıklarla az ve sık yemek yenilirse vücudun yağlanması engellenebilir. Uzun aralıklarla yemek yendiğinde vücut yağı artar. Sabah uyanınca yaklaşık 12 saatlik açlık gerçekleşmiştir, eğer öğlene kadar bir şey yenilmez ise vücut 16- 17 saat aç kalmış olur ve bundan sonra yediklerinizin doğrudan yağa çevrilme oranı artar. 24 saatlik bir günün 17 saati aç durup, geri kalan 7 saatte yemek yemek vücudun çalışma ritmine aykırıdır. Kahvaltı en çok atlanan öğün oluyor.

Zamansızlık, geç uyanma, iştahsızlık, yorgunluk, aç hissetmemek kahvaltı yapmayan bireylerin genel sebeplerinden bazıları. Oysa güne iyi başlamak için kahvaltı en önemli öğün. Bu konuda yapılan çalışmalar gösteriyor ki kahvaltı yapmak çok önemli ve gerekli. Buna rağmen en çok atlanan öğünler araştırıldığında, kahvaltının en çok atlanan öğün olduğu ortaya çıkıyor. Bazı insanlar uyandıkları zaman aç olmadıklarını ileri sürerken bazıları eğer kahvaltı edersem gün boyu sürekli yemek yiyorum diye şikayet ediyorlar. Her iki şikayetin oluşma sebebi de aslında yanlış besin seçimleridir.

Sabah kahvaltıda sadece meyve yemek, reçel-tereyağı, meyve suyu içmek veya tatlı bisküvi atıştırmak, sadece beyaz un ve yağdan oluşan bir poğaça tüketmek açlık hissini tetikleyen ve yağ depolamasını artıran yanlışlar ve gizli tuzaklardır.

Bu tür besinler kan şekeri ve enerjide hızlı bir artışa sebep olur, ancak 1 saat sonra kan şekeri ve enerji düzeyi birden düşerek açlık belirtilerini oluşturur. Çünkü insülin aşırı uyarılmıştır. Bu tuzağa düşmeyin eğer kahvaltı edip uzun süre tok kalmak istiyorsanız mutlaka kahvaltıda protein (süt, peynir, fındık, yoğurt vb) ve rafine edilmemiş tahıl (tam buğdaylı tahıl gevrekleri, tam tahıl ekmeği vb) tüketin..

Yapılan birçok araştırmada kahvaltı yapan bireylerin;

 • Günün ilerleyen saatlerinde daha güçlü ve dayanıklı olduğu,

 • Konsantrasyonlarını daha uzun süre etkin seviyede tutabildikleri,

• Kilo kontrolünde daha başarılı oldukları gösterilmiştir.  


08 Ağustos 2018 Çarşamba 11:11
Yazdır

YORUM EKLE

Yorum Başlığı

Yorum

YORUMLAR

  • Bu habere henüz yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

YAZARA AİT DİĞER YAZILAR

GÜNDEMDEKİLER

Sinema salonu yeniden açıldı

Belediye Başkanı Mehmet Tutal'ın girişimleri sonucu uzun yıllar sonra ilçede yeniden sinema salonu açıldı.

Bölgesel kalkınma ve güç birliği toplantısı yapıldı

Bölgesel kalkınma ve güç birliğinin daha da kuvvetlendirilmesi için komşu ilçe yetkilileriyle yapılan

Mahmut Esat Ortaokulu Fen Laboratuvarı açıldı

İlçemiz Mahmut Esat Ortaokulu’nda kurulan Fen Laboratuvarının açılışı gerçekleştirildi.

Meşrutiyet yıllarında Seydişehir’de faal olan kulüpler

Meşrutiyet yıllarında Seydişehir’de faal olan kulüplerden biri de Seydişehir İttihad ve Terakki Kulübü idi.

Muaythai takımı madalya ile döndü

Seydişehir Belediyespor Kulubü Muaythai takımı 3-8 Şubat tarihleri arasında Nevşehir'in Kozaklı ilçesi ev

Temsilcilerimizden 1 galibiyet, 1 mağlubiyet

Temsilcilerimizden Seydişehir Belediyespor galip gelirken, Seydişehir Gücü ise haftayı mağlubiyetle kapattı.

KONYA - HAVA DURUMU

KONYA