ribo

18 Ağustos 2019 Pazar

şeker

GÜNDE 10 BİN ADIM

Elif NERGİZ

Elif NERGİZ

E-Posta : seydisehirinsesi@hotmail.com

Yürümeyi teşvik etmek için tüm dünyada son yıllarda daha çok yayılan ve referans olan kabul edilen “Günde 10 bin adım” hem sağlık hem de fazla kilolar için önemli bir aktivite.

10 bin adım ortalama olarak 6-8 kilometre arasında değişiyor ve bu aktivite bireysel özellikler ve tempoya bağlı olarak yaklaşık 400-500 kalori harcamak anlamına geliyor. Eğer hızlı bir şekilde yürürseniz 10 bin adımı atmak bir saatte bitebiliyor. Ağır yürüyen bir kişi için ise bu süre 2 saate çıkabiliyor.

 

Adım sayınıza göre ne kadar aktifsiniz?

  • Günde 2500 adımdan az adım atıyorsanız – Hareketsiz
  • 2,500 ile 4,999 arasında adım atıyorsanız – Limitli Hareketli
  • 5,000 ile 7,499 adım arasında adım atıyorsanız – Düşük Hareketli
  • Günde 7,500 ile 9,999 adım atıyorsanız veya işiniz yürümeyi gerektiren bir işse -Kısmen Hareketli
  • 10,000 ile 12,499 arasında adım atıyorsanız – Aktif
  • Günde 12.500 adımdan fazla adım atıyorsanız – Yüksek Aktifsiniz demektir.

 Ancak kilo vermek için yürüyüş tek başına yeterli değil. Sadece yürüyen ve beslenmesine dikkat etmeyen bir kişinin her zaman kilo kaybettiğini göremeyiz. Bu nedenle beslenme düzeni konusunda da yardım almak en doğrusudur.

Kalp krizi riskini düşürüyor!

Günlük 10 bin adımın en büyük faydalarından biri kolesterol dengesini düzenlemesi. Özellikle trigliserid olarak adlandırılan kandaki yağ seviyesi de sadece adım atarak düşürülebiliyor. Damarları koruyan ve HDL denilen koruyucu kolesterolü yükseltmenin de en geçerli yolu yine düzenli yürüyüş yapmaktan geçiyor.

Diyabeti geciktiriyor!

Günde düzenli olarak atılan 10 bin adım insülin direncini kırıp diyabetin gelişme riskini azaltabiliyor. İnsülin direncinin kırılması sonucu kan şekeri düzene giriyor ve özellikle ailesel diyabet hastalığı olan kişilerde diyabetin ortaya çıkmasını geciktiriyor. Diyabet hastalığı olanlarda da düzenli yürüyüş ilaç ve insülin ihtiyacını azaltabiliyor.

 

Yürüyüş yaparken bu kurallara dikkat!

- Düzenli ve tempolu yürüyün.

- Oksijen seviyesi yüksek ve açık alanlarda yürümeye özen gösterin. 

- Mide ve bağırsak gerilmelerinden etkilenmemek için yemek yedikten en az 2 saat sonra yürüyün. 

- Kas ile eklem yaralanmalarının önüne geçmek için yürüyüşten önce mutlaka ısınma ve germe hareketleri yapın. 

- Sıcak havalarda güneşin az sorun yaratacağı sabah ve akşam saatlerini tercih edin. 

- Güneş ışınlarına karşı başınızı mutlaka şapka ile koruyun.

- Vücudunuzu mutlaka su ile destekleyin. 

 

 

 


21 Şubat 2018 Çarşamba 00:06
Yazdır

YORUM EKLE

Yorum Başlığı

Yorum

YORUMLAR

  • Bu habere henüz yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

YAZARA AİT DİĞER YAZILAR

GÜNDEMDEKİLER

İlçemizde vahşi çöp depolama tarih olacak

Konya Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Daire Başkanlığı ve Seydişehir Belediyesinin daha temiz,

Yaşlı kadının çifte bayram sevinci

Seydişehir Akçalar Mahallesi’nde bacaklarındaki ve belindeki rahatsızlıktan dolayı koltuk değnekleri ile

Başkan Tutal personelle bayramlaştı

Seydişehir Belediye Başkanı Mehmet Tutal, Seydişehir Belediyesi personeliyle bayramlaştı.

Konya-Antalya yolunda trafik tedbirleri artırıldı

Emniyet Müdürlüğü ekipleri, kente bağlantı yollarında Kurban Bayramı öncesi denetimlerini sıklaştırdı.

Seydişehir sağlığı için yeni projeler hazır

Konya İl Sağlık Müdürü Prof. Dr. Mehmet Koç, hizmet başkan ve yardımcıları ile birlikte Seydişehir’de

Belediye Kurban Bayramı’na hazır

Seydişehir Belediyesi Kurban Bayramı münasebetiyle, canlı hayvan pazarında çalışmalarını tamamladı.

KONYA - HAVA DURUMU

KONYA
kampüs okul