16 Şubat 2020 Pazar

şeker

GİZLİ KALORİLER!..

Elif NERGİZ

Elif NERGİZ

E-Posta : seydisehirinsesi@hotmail.com

Kilo vermeye çalıştığınız süreçte, ‘Hiçbir şey yemiyorum ama yine de kilo veremiyorum’ diye düşündüğünüz oldu mu? Bazı besinlerle, fark etmeden fazla kalori alıyor olabilirsiniz. Gizli kaloriler, zayıflamanızı engeller, hatta kilo almanıza yol açar.

SOSLAR

Her ne kadar masum görünseler de, kalori ve yağ içerikleri açısından acımasızlar. Sos tüketmeyi sevenlerdenseniz, gizli kalorilerinizin bir kısmını bunlar oluşturuyor diyebiliriz. Örneğin; bir yemek kaşığı mayonez, yaklaşık 90 kalori içerir. Bunun yerine yoğurt, sarımsak ve hardaldan yaptığınız sağlıklı bir sosla, daha az kalori alabilirsiniz.

Ketçap, kalori açısından mayoneze göre biraz daha masum olsa da, miktara dikkat etmekte fayda var. Bir yemek kaşığı, ortalama 20 kalori. Kendi domates sosunuzu ve ketçabınızı da evde kolaylıkla yapabilir, gönül rahatlığıyla tüketebilirsiniz.

İÇECEKLER

‘Beslenme düzenimde hiçbir şey değişmedi, aynı şeyleri yiyorum ama kilo alıyorum’ diyorsanız, içtiklerinizi gözden geçirebilirsiniz. Gizli kalorilerinizin sebebi, özellikle de yaz aylarında bunlar olabilir. Sıcak havalarda serinlemek için tükettiklerinizin içeriğine dikkat ediyor musunuz? Özellikle gazlı ve şekerli olanlar, fazla kalorilerin sebebi...

Yüksek şekerli içecekler, kısa sürede tekrar acıkmanıza yol açar. Bu yüzden, kalorisiz olanları seçmeyi deneyebilir ve su veya maden suyunu daha fazla tercih edebilirsiniz.

YAĞLI TOHUMLAR

Yağlı tohumlar, her ne kadar sağlıklı da olsa, yüksek kalori içerir. Bu da, diyetteyken istediğiniz kadar tüketemeyeceğiniz anlamına gelir. 100 gramları, ortalama 600 kaloridir. İki ceviz, 8-10 fındık veya badem, ortalama 45-50 kaloridir ve bir porsiyon yağ anlamına gelir.

SALATA

Salatalar, diyetteyken kurtarıcı öğünlerdir. Düşük kalorili, besleyici ve aynı zamanda da pratiktir. Ama her salata sağlıklı değildir ve kilo vermeye yardımcı olmayabilir. Bir kâseyle,  1-2 dilim pizzaya eşit miktarda kalori alabilirsiniz, dikkat!

Salatanın kalorisi, üzerine eklenen besinlerle artabilir. Yağda kızarmış tavuk veya et, bolca eklenmiş tahıl, lezzeti artırsın diye zeytinyağı ve nar ekşisi eklemek, vücuda ekstra kalori yükler. Dışarda tüketecekseniz, yağını ve sosunu kendiniz koyun.

SMOOTHİE

Smoothie’ler ve detoks içecekleri son yıllarda popüler oldu. Kimileri ara kimileriyse ana öğünde tüketebiliyor. Genelde taze sebze-meyvelerin, süt, yoğurt veya su gibi sıvılarla blender’dan geçirilmesiyle yapılıyor. Ama sağlıklı da olsa, her besinin kalorisi bulunduğunu unutmamalıyız. Bir bardak smoothie’yle, 3-4 porsiyon meyve kalorisi alabilirsiniz. Üstelik sıvı olduğu için, sindirimi çok hızlıdır ve tokluk hissinin sağlanması gecikebiliyor. Bu nedenle içeriğine dikkat edin ve bir öğünde iki porsiyon meyvenin üzerine çıkmamaya özen gösterin.


17 Ekim 2018 Çarşamba 01:33
Yazdır

YORUM EKLE

Yorum Başlığı

Yorum

YORUMLAR

  • Bu habere henüz yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

YAZARA AİT DİĞER YAZILAR

GÜNDEMDEKİLER

Sinema salonu yeniden açıldı

Belediye Başkanı Mehmet Tutal'ın girişimleri sonucu uzun yıllar sonra ilçede yeniden sinema salonu açıldı.

Bölgesel kalkınma ve güç birliği toplantısı yapıldı

Bölgesel kalkınma ve güç birliğinin daha da kuvvetlendirilmesi için komşu ilçe yetkilileriyle yapılan

Mahmut Esat Ortaokulu Fen Laboratuvarı açıldı

İlçemiz Mahmut Esat Ortaokulu’nda kurulan Fen Laboratuvarının açılışı gerçekleştirildi.

Meşrutiyet yıllarında Seydişehir’de faal olan kulüpler

Meşrutiyet yıllarında Seydişehir’de faal olan kulüplerden biri de Seydişehir İttihad ve Terakki Kulübü idi.

Muaythai takımı madalya ile döndü

Seydişehir Belediyespor Kulubü Muaythai takımı 3-8 Şubat tarihleri arasında Nevşehir'in Kozaklı ilçesi ev

Temsilcilerimizden 1 galibiyet, 1 mağlubiyet

Temsilcilerimizden Seydişehir Belediyespor galip gelirken, Seydişehir Gücü ise haftayı mağlubiyetle kapattı.

KONYA - HAVA DURUMU

KONYA