ribo

07 Aralık 2019 Cumartesi

şeker

GENÇLER İÇİN SAĞLIKLI YAŞAM ÖNERİLERİ

Elif NERGİZ

Elif NERGİZ

E-Posta : seydisehirinsesi@hotmail.com

Çocukluktan yetişkinliğe geçilen dönem, pek de kolay değil. Gençlik, hızlı büyüme, gelişme ve olgunlaşma evreleri; fiziksel, biyokimyasal, ruhsal ve sosyal yönden bireyi değiştiriyor.

Bu dönemlerde gencin dikkati, vücut gelişimi ve estetiği üzerinde yoğunlaşıyor. Bu estetik kaygılar nedeniyle kendileri için önemli olan besin ihtiyaçlarını karşılayamadıklarında; ciddi sağlık problemleri ortaya çıkabilir.

Kişiyi açlığa ve dengesiz beslenmeye mahkum edecek diyetler; büyüme ve gelişmeyi, okul başarısını etkileyip, tedavisi güç hastalıklara yol açabiliyor.

Üstelik bu diyetlerle hayal edilen görüntüye kavuşulamadığında birey, psikolojik yükle sosyal açıdan da kendini geriyor. Bu çelişki gençleri fazlasıyla mutsuz ediyor. Yapılan bir çalışmaya göre; gençlerin yüzde 43’ü yaşıtlarına kendini beğendirmek ve kabul görmek için diyete başlıyor.

Kendinizi kimseyle kıyaslamayın!

Bireylerdeki beden algısı bozuldukça ve memnuniyetsizlik derecesi arttıkça; kullanılan yöntemler de daha sağlıksız ve tehlikeli bir hâl alıyor... Zayıflamak için besin kısıtlaması öneren diyetlerle ekmek ve yağ tüketmeyerek, öğün atlayarak, süt, yoğurt gibi temel besin gruplarını tüketmeyerek kilo kaybetmeye çalışmayın.

Hızlı kilo kaybettirecek şok diyetlerden uzak durun. Yeterli ve dengeli beslenerek aynı zamanda hayatınıza hareketlilik ilave ederek, fazla kilolarınızı verebilirsiniz. Sağlıklı beslenmeyi alışkanlık haline getirip, bunu yaşam tarzı kabul etmeye bu yaşta başlayabilirsiniz.

İyi örnek olun

Çocuk Obezitesi dergisinde yer alan rapora göre; liseden üniversiteye geçiş, en önemli dönemlerden biri.

Gençlerin bu dönemde hayatlarında birçok değişiklik oluyor. Bu yüzden bazı gençler daha sağlıklı olmaya karar vererek, doğru danışmanlığı alırsa ömür boyu sürecek iyi alışkanlıkları başlatabiliyor. Gençlere göre; sağlıklı davranışlar gösteren, yemek ve atıştırmalıklarda sağlıklı seçenekler sunan ebeveynleri onlara örnek olarak en büyük yardımı sağlıyor. Bu durumda anne-babalara bir kez daha seslenmek gerekiyor ki, “İyi örnek olun!”

Fiziksel aktivite şart     

Kendini enerjik hissetme, özgüven, güzel bir vücut, okul başarısına katkı, sağlıklı kas ve kemik yapısı için hareket şart. Bunların yanında aktif olmak; kalp hastalıkları, şişmanlık ve osteoporoz (kemik erimesi) gibi bazı kronik sağlık sorunları riskini azaltmaya da yardımcı oluyor.

Formda kalmak için 16 yaşa kadar adölesanların haftada 3 veya daha fazla, 20 - 25 dakika süren aralıksız bir aktivitede bulunmaları tavsiye ediliyor. 16 yaş üzerindekilereyse, yetişkinler gibi her gün 30 - 40 dakikalık normal egzersiz veya haftada 3 - 5 defa 45 - 50 dakikalık aktivite öneriliyor.


26 Aralık 2018 Çarşamba 15:27
Yazdır

YORUM EKLE

Yorum Başlığı

Yorum

YORUMLAR

  • Bu habere henüz yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

YAZARA AİT DİĞER YAZILAR

GÜNDEMDEKİLER

Merkez İlkokulu’nda kültür ve miras sergisi

Merkez İlkokulu 4.sınıf öğrencileri tarafından “kültür ve miras” konulu tarihi eser sergisi açılışı

Sebeltaş personeline uygulamalı yangın tatbikatı

Sebeltaş A.Ş. bünyesinde çalışan personele uygulamalı olarak yangın tatbikatı verildi.

İlçemizde hayat boyu öğrenme komisyonu toplandı

Seydişehir Halk Eğitim Merkezi tarafından İlçe Hayat Boyu Öğrenme Komisyonu İş Birliği Toplantısı

Başkan Tutal’dan ziyaretler

Belediye Başkanı Mehmet Tutal, Yıldız ve Özbakır ailesini ziyaret etti.

Meclis toplantısı canlı verilsin önerisi

Seydişehir Belediyesi Aralık ayı meclis toplantısında CHP ve İyi Parti’li meclis üyeleri, oturumların canlı

Şehit polis son yolculuğuna uğurlandı

Antalya'da görevi esnasında geçirdiği kalp krizi sonucu hayatını kaybeden polis memuru Savaş Ünal (46), Boyalı

KONYA - HAVA DURUMU

KONYA