ribo

18 Eylül 2019 Çarşamba

şeker

BAYRAMDA NASIL BESLENMELİYİZ?

Elif NERGİZ

Elif NERGİZ

E-Posta : seydisehirinsesi@hotmail.com

Orucun bitmesi ile bayramda normal beslenme düzenine geçiş olmaktadır. Bu nedenle bazı bireyler psikolojik olarak daha fazla yemek yeme eğilimi gösterebilir.

Ramazan ayı boyunca yavaşlayan sindirim sistemine ve metabolizmaya aniden yüklenmek mide ve barsaklarda gaz sıkıntısına, diyareye (ishal), midede reflüye, safra kesesi hastalıklarının ortaya çıkışına, tansiyon yüksekliğine, şeker- insülin metabolizmalarının bozulmasına sebep olabilmektedir. Özellikle bu dönemde hamurlu tatlı tüketimi kandaki yağ ve kolesterol düzeyini de yükseltebilir.

Bayram sabahı aileyle yapılacak o güzel kahvaltılarda hafif, doğal, sağlıklı ve yeterli miktarda ilkelerine dikkat edilmelidir. Eğer yağlı, fazla şekerli, fazla miktarda yiyerek güne başlarsak bayramınızın ilk gününü midenizden, barsaklarınızdan dert yanmakla geçirirsiniz.

Bayramların vazgeçilmezi dost, arkadaş, aile ziyaretleri sırasında her gidilen yerde ikram edilen tatlılar zaman zaman zor durumda kalmanıza sebep olabilir. Bu nedenle varsa sütlü ve hafif tatlıları tercih etmeye çalışın, ikramları reddetmek konusunda sıkıntı yaşıyorsanız her gittiğiniz yerde minimum miktar tüketmeye çalışın. Bir porsiyonda 3 baklava var ise 1 tanesini tüketin. Böylece kimseyi kırmazsınız ve sizde zor durumda kalmazsınız.

Mümkün olduğunca hareket ederek aldığınız fazla kalorileri yakmaya çalışın, ancak oruç tutulan bir aylık bir süre ardından bu sıcak günlerde hareket yapmak adına sağlığınızı bozmayın, dozu iyi ayarlayın. Günlük sabah 30 dakika, akşam 30 dakikalık yürüyüşler size destek olacaktır.

Sebze meyve tüketiminizi arttırarak tatlı eğiliminizi azaltabilirsiniz. Her öğünde salata veya zeytinyağlı sebze yemekleri tüketmeye çalışın, aralarda meyve tercih edin. Sindirim sorunlarınız yok ise domates, salatalık vb. sebzeler ve kabuklu yenilebilen meyveleri kabuklu yemekte fayda vardır.

Bayramda kan şekerinizi dengeleyebilmek adına süt, yoğurt, ayran, cacık, kefir gibi besinleri ara öğünlerde veya tatlının yanında tüketebilirsiniz.

Bayramlarını tatil yörelerinde, otellerde açık büfelerle değerlendirenler içinde beslenme ilkelerini unutmamalarını, az az yemelerini, midelerini doldurmamalarını öneriyorum. Ramazan sonrası yasak süreçten serbest beslenmeye geçildiğinde yeme eğilimleri artmaktadır. Bu nedenle bilinçli olmalı ve çok uzun süre aç kalmadan, kendinizi kaybedecek, kan şekerinde ve tansiyonda oynamalara yol açmadan düzenli şekilde beslenmeye çalışılmalıdır.

Bu sıcak yaz günlerinde ihtiyacınız olan sıvı ihtiyacı oruç tutulan sürenin uzaması ile karşılanamamaktadır. Bu nedenle bayramın gelişi ile günlük 2,5-3 litrelik su ihtiyacınızı karşılamaya çalışın.

Sevdiklerinizle sağlıklı bayramlar dilerim…


12 Haziran 2018 Salı 23:22
Yazdır

YORUM EKLE

Yorum Başlığı

Yorum

YORUMLAR

  • Bu habere henüz yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

YAZARA AİT DİĞER YAZILAR

GÜNDEMDEKİLER

Seydişehir’de ilköğretim haftası kutlandı

Seydişehir’de, 2019-2020 eğitim öğretim yılı ile birlikte başlayan ilköğretim haftası kutlamaları

Belediye ekipleri çalışmalarına devam ediyor

Seydişehir Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğü ekipleri, ilçeye bağlı mahallelerin sokaklarında asfalt kaplama,

Başkan Tutal'dan hastane ziyareti

Belediye Başkanı Mehmet Tutal, Devlet Hastanesinde tedavi gören hastaları ziyaret etti.

TDV’dan Halep’e 15 tır un yardımı

Türkiye Diyanet Vakfı (TDV) Konya Şubesi ve Konya Müftülüğünce başlatılan yardım kampanyası kapsamında

Seydişehir MÜSİAD’dan aşure ikramı

MÜSİAD Seydişehir Şubesi geleneksel aşure etkinliği gerçekleştirildi.

Hürriyet Caddesi esnafından aşure etkinliği

Hürriyet Caddesi esnafları geleneksel hale getirdikleri aşure ikramının bu sene 7’ncisini düzenlediler.

KONYA - HAVA DURUMU

KONYA