23 Şubat 2020 Pazar

şeker

BAYRAMDA NASIL BESLENMELİYİZ?

Elif NERGİZ

Elif NERGİZ

E-Posta : seydisehirinsesi@hotmail.com

Orucun bitmesi ile bayramda normal beslenme düzenine geçiş olmaktadır. Bu nedenle bazı bireyler psikolojik olarak daha fazla yemek yeme eğilimi gösterebilir.

Ramazan ayı boyunca yavaşlayan sindirim sistemine ve metabolizmaya aniden yüklenmek mide ve barsaklarda gaz sıkıntısına, diyareye (ishal), midede reflüye, safra kesesi hastalıklarının ortaya çıkışına, tansiyon yüksekliğine, şeker- insülin metabolizmalarının bozulmasına sebep olabilmektedir. Özellikle bu dönemde hamurlu tatlı tüketimi kandaki yağ ve kolesterol düzeyini de yükseltebilir.

Bayram sabahı aileyle yapılacak o güzel kahvaltılarda hafif, doğal, sağlıklı ve yeterli miktarda ilkelerine dikkat edilmelidir. Eğer yağlı, fazla şekerli, fazla miktarda yiyerek güne başlarsak bayramınızın ilk gününü midenizden, barsaklarınızdan dert yanmakla geçirirsiniz.

Bayramların vazgeçilmezi dost, arkadaş, aile ziyaretleri sırasında her gidilen yerde ikram edilen tatlılar zaman zaman zor durumda kalmanıza sebep olabilir. Bu nedenle varsa sütlü ve hafif tatlıları tercih etmeye çalışın, ikramları reddetmek konusunda sıkıntı yaşıyorsanız her gittiğiniz yerde minimum miktar tüketmeye çalışın. Bir porsiyonda 3 baklava var ise 1 tanesini tüketin. Böylece kimseyi kırmazsınız ve sizde zor durumda kalmazsınız.

Mümkün olduğunca hareket ederek aldığınız fazla kalorileri yakmaya çalışın, ancak oruç tutulan bir aylık bir süre ardından bu sıcak günlerde hareket yapmak adına sağlığınızı bozmayın, dozu iyi ayarlayın. Günlük sabah 30 dakika, akşam 30 dakikalık yürüyüşler size destek olacaktır.

Sebze meyve tüketiminizi arttırarak tatlı eğiliminizi azaltabilirsiniz. Her öğünde salata veya zeytinyağlı sebze yemekleri tüketmeye çalışın, aralarda meyve tercih edin. Sindirim sorunlarınız yok ise domates, salatalık vb. sebzeler ve kabuklu yenilebilen meyveleri kabuklu yemekte fayda vardır.

Bayramda kan şekerinizi dengeleyebilmek adına süt, yoğurt, ayran, cacık, kefir gibi besinleri ara öğünlerde veya tatlının yanında tüketebilirsiniz.

Bayramlarını tatil yörelerinde, otellerde açık büfelerle değerlendirenler içinde beslenme ilkelerini unutmamalarını, az az yemelerini, midelerini doldurmamalarını öneriyorum. Ramazan sonrası yasak süreçten serbest beslenmeye geçildiğinde yeme eğilimleri artmaktadır. Bu nedenle bilinçli olmalı ve çok uzun süre aç kalmadan, kendinizi kaybedecek, kan şekerinde ve tansiyonda oynamalara yol açmadan düzenli şekilde beslenmeye çalışılmalıdır.

Bu sıcak yaz günlerinde ihtiyacınız olan sıvı ihtiyacı oruç tutulan sürenin uzaması ile karşılanamamaktadır. Bu nedenle bayramın gelişi ile günlük 2,5-3 litrelik su ihtiyacınızı karşılamaya çalışın.

Sevdiklerinizle sağlıklı bayramlar dilerim…


12 Haziran 2018 Salı 23:22
Yazdır

YORUM EKLE

Yorum Başlığı

Yorum

YORUMLAR

  • Bu habere henüz yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

YAZARA AİT DİĞER YAZILAR

GÜNDEMDEKİLER

Mahmut Esat Ortaokulu’ndan Kaymakam Erdoğan’a ziyaret

2019-2020 Eğitim-Öğretim yılı Okullar arası Küçükler Erkek Futbol İl Birinciliği Müsabakalarında şampiyon

2 ayrı kaza, 4 yaralı

Seydişehir'de meydana gelen iki ayrı kazada 4 kişi yaralandı.

Seydi Şifa Termal 29 Şubat'ta açılıyor

Seydişehir'e kazandırılan ve termal sosyal tesisler alanında adından söz ettirecek olan Seydi Şifa Termal

Fırat Yılmaz Çakıroğlu'nu anma programı düzenlendi

Seydişehir Ülkü Ocakları Başkanlığı tarafından Şehit Fırat Yılmaz Çakıroğlu'nu anma programı

Seydişehir Millet Bahçesi ihalesi yapıldı

Seydişehir'de Nevzat Bey Tepesinde yapılacak olan Millet Bahçesi ihalesi yapıldı, ihaleye 16 firma teklif verdi.

Gazi Remzi Börekçi’nin madalyası kızı Faika Hanım’a intikal ettirildi

İstiklal Harbi Gazilerinden kırmızı şeritli İstiklal Madalyası sahibi Seydişehirli Remzi Börekçi’nin

KONYA - HAVA DURUMU

KONYA