ribo

07 Aralık 2019 Cumartesi

şeker

BAĞIŞIKLIK SİSTEMİNİZE DİKKAT EDİN

Elif NERGİZ

Elif NERGİZ

E-Posta : seydisehirinsesi@hotmail.com

Havalar soğumaya başladı, baharla birlikte en çok konuşulan konulardan biri de bağışıklık sistemi oluyor. Bu dönemde kendinizi kışa hazırlamak çok önemli.

Bu sistem, çok kompleks bir yapıya sahip. Düzenli uyku, egzersiz ve stres dikkat edilmesi gerekenlerden. Alkol ve sigara kullanımını sınırlamak da önemli adımlardan biri. Elbette beslenme de bu maddeler arasında. Ama sanılanın aksine, bağışıklık sistemini güçlendiren tek ve mucizevi bir besin yok. Sadece vitamin ve mineral bakımından zengin bir beslenme programı uygulayarak, güçlü bağışıklık sistemine sahip olamazsınız. Çünkü bu durum, alınan protein miktarına, esansiyel yağ asitlerine, karbonhidrata, yani dengeli beslenmeye de bağlı. Yeterli protein tüketmezseniz, vücudunuz enfeksiyonlara karşı zayıf kalabilir. Bağışıklığı güçlendirmek için bazı yiyeceklere yönelmek yerine, kendinize dengeli bir beslenme programı oluşturmalısınız.

Taze sebze-meyveler

Bazı besinler içerdiği öğelerle bağışıklık sistemini destekleyici etki gösterebilir. Örneğin, greyfurt, portakal ve mandalina gibi meyveler, antioksidan özellikteki C vitamini sayesinde, serbest radikallere karşı savaşır ve enfeksiyonla mücadele etmeye yardımcı olur. Yeterli C vitamini, vücudunuzun soğuk algınlığıyla savaşında hastalığın süresini azaltabilir.  Kırmızı biber, maydanoz ve yeşil yapraklı sebzeler de C vitamininden zengindir. C vitamini suda erir ve fazlası idrar yoluyla atılır. ‘Fazla tüketimi, bağışıklık sistemini daha çok güçlendirir’ inancı doğru değildir. Her gün 5 porsiyon taze sebze ve meyve tüketmek yeterlidir.

Probiyotikler önemli

Probiyotikler, özellikle vücut direncinin kırıldığı mevsim geçişlerinde ve kış aylarında bağışıklık sistemini güçlendirmek adına önem kazanıyor. Doğal olarak fermente edilmiş süt ve süt ürünlerinde veya diğer fermente yiyecek-içeceklerde bulunur. Yoğurt, kefir ve lahana turşusu, diyetinize rahatlıkla ekleyebileceğiniz probiyotiklerdendir.

Omega 3’ü unutmayın

Yağlı balıklar, omega 3 kaynağıdır.  Somon, omega 3 ve selenyum açısından zengindir ve güçlü antioksidan E vitaminiyle çalışarak, sinerji gösterir. Bu ikili, sizi hastalıklara duyarlı hale getirebilecek hasar ve stresten korur.

Sarımsağı eksik etmeyin

Yemeklere hem lezzet hem de sağlık katan sarımsak için annelerimizin ‘antibiyotik’ demesi, aslında birçok şeyi anlatıyor. Bilimsel açıdan baktığımızda, bu sebze soğuk algınlığı ve gribe yol açan belirtileri önlemeye yardımcı olur. İçerdiği allicin isimli antioksidan, enfeksiyona karşı savaşır. Sarımsağın etkilerinden faydalanabilmek için ezmeniz veya doğramanız gerekir. Soğan ve pırasa gibi besinler de, allium ailesinin üyesidir ve az miktarda allisin içerir.


10 Ekim 2018 Çarşamba 02:46
Yazdır

YORUM EKLE

Yorum Başlığı

Yorum

YORUMLAR

  • Bu habere henüz yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

YAZARA AİT DİĞER YAZILAR

GÜNDEMDEKİLER

Merkez İlkokulu’nda kültür ve miras sergisi

Merkez İlkokulu 4.sınıf öğrencileri tarafından “kültür ve miras” konulu tarihi eser sergisi açılışı

Sebeltaş personeline uygulamalı yangın tatbikatı

Sebeltaş A.Ş. bünyesinde çalışan personele uygulamalı olarak yangın tatbikatı verildi.

İlçemizde hayat boyu öğrenme komisyonu toplandı

Seydişehir Halk Eğitim Merkezi tarafından İlçe Hayat Boyu Öğrenme Komisyonu İş Birliği Toplantısı

Başkan Tutal’dan ziyaretler

Belediye Başkanı Mehmet Tutal, Yıldız ve Özbakır ailesini ziyaret etti.

Meclis toplantısı canlı verilsin önerisi

Seydişehir Belediyesi Aralık ayı meclis toplantısında CHP ve İyi Parti’li meclis üyeleri, oturumların canlı

Şehit polis son yolculuğuna uğurlandı

Antalya'da görevi esnasında geçirdiği kalp krizi sonucu hayatını kaybeden polis memuru Savaş Ünal (46), Boyalı

KONYA - HAVA DURUMU

KONYA