ribo

MHP

Arif BİLGİN

E-Posta : abilgin_yesevi@hotmail.com

Hafta sonu 2-4 Nisan tarihlerinde Ankara Kızılcahamam’da bir toplantıya katıldım. Toplantı, idare yeri MHP Genel Merkezi’nin muhteşem binasında olan ‘Taş Medreseliler Derneği’ tarafından düzenlenmiş; lider sayın Devlet Bahçeli’nin katılımı ile daha bir önem arz etmişti.

Bu arada ‘Taş Medreseliler’i açıklayalım. 1980 öncesi ve sonrası işkencehanelerde sorgulanan, zindanlarda yok edilmeye çalışılan ülkücülerin o zindanları bir Yusufiye, bir okul haline getirmeleri nedeni ile verilen isimden mülhem bir makam. İşte o okulun mezunları Kızılcahamam’da bir araya geldik.

Yaklaşık 35 yıl sonra, ölümü paylaştığımız kardeşlerimizle kucaklaştık; rahmete kavuşanları andık. Birinci günün akşamı büyük bir salonda toplandık, Ozanımız Kaya Kuzucu Bey’in katılımı ile marşlar, şiirler, müzikle adeta coştuk; eski günleri aratmayan bir görüntü oldu. Hiç birinde yaşadıkları için bir pişmanlık yoktu. Harekete mensup olmanın, Türk milleti için bir şeyler yapabilmenin gururu yetmişti onlara. Hepsi birer efsane olan kardeşlerimle bir arada olmak benim içinde bir gurur vesilesi oldu. Bol, bol fotoğraf çektik.

Onları görüp geçmişi hatırlayınca hiçbir şey yapmayıp sadece börek yemeye gelenler, bir oy verip bedel isteyenler aklıma düştü. Ertesi gün öğleye doğru araçlara bindik ve Kızılcahamam’da bulunan ‘Ülkücü Şehitler Anıtı’na doğru yola çıktık. Anıt alanına gelince duvarlarda bulunan aziz şehitlerimizin isimlerini okuduk tek tek. Fazla zaman geçmeden kıt akıllılar için sadece MHP Genel Başkanı, bizim içinse büyük Türk milletinin lideri Devlet Bahçeli Beğ alana teşrif etti.

Liderin yanında Genel Başkan Yardımcımız Şefkat Çetin Bey, Ülkü Ocakları Genel Başkanı Olcay Kılavuz Bey, Taş Medreseliler Genel Başkanı Naim Yanık Bey ile birlikte taş medreseliler okunan dualara icabet ettik.

Lider, burada yaptığı konuşmada anıtın arkasında bulunan 8,5 dönüm arazinin alındığını, tapusunun Ülkü Ocakları Vakfı’na ait olduğunu, bu alanın ‘Taş Medreseliler Ormanı’ olarak düzenleneceğini ve her ağaca Taş Medreselilerin adının yazılacağını ve bugünün bundan sonra ‘Taş Medreseliler Günü’ olarak anılacağını duyurdu.

3 Nisan günü kaldığımız otele teşrif eden lider, toplantıda sadece Taş Medreselilerle ilgili konular ve ülkücü şehitler gününün anma törenlerinin Kızılcahamam’a alınma sebeplerini anlattı. Gün Sazak Beğ’in kabri başında yapılan törenlere bazıların tepede durup ‘genel başkan kaç araçla geldi’ diye meraklanan ve bugünlerde biyolojik sebeplerle adı anılan, şehit babasının adı olmasa esamesi okunmayan, başka partilerde gezip şimdi ülkücü harekete ayar vermeye çalışanlar ve törenleri merkezi bir yere taşımanın daha iyi olacağı düşüncesi ile Kızılcahamam’a alındığını söyledi.

4 Nisan günü sabah saatlerinde Başbuğ Alparslan Türkeş Beğ’in kabrine intikal ettik. Genç ihtiyar binlerce insan oradaydı. Kabrin başında MHP Milletvekilleri, divan üyeleri, il başkanları vardı. Tanıdığımız bir kaçı ile selamlaşıp sohbet edebildik. Liderin gelmesi ile Kur’an sesi dalga dalga yayıldı. Liderin konuşmasından sonra genel merkeze indik. Lideri ziyaret edip hayır duasını aldık, elini öpüp Ankara’dan ayrıldık.

Dönüşte düşüncem şu oldu;

Bu yüce millet için 40 yıl önce ölüp vurulanların bugün de meydanlardan yükselen ‘Vur de vuralım öl de ölelim’ sloganını içselleştirip, 20 yaşında neyse 60 yaşında da aynı heyecanla saf değiştirmeden, kıvırmadan ihanete düçar olmadan aynı yerde durdukları oldu.

Merak edilirse söyleyeyim; benim kararım EVET…